Програм се примењује од 01.10.2010..
Предмети којима је предуслов предмет Дизајн просторних облика
Оспособљавање студената за просторну визуелизацију и за генерисање просторних модела.
Коришћење графичких програма за 3Д визуелизацију, као и добра перцепција простора.
Графички програмски системи и модели. Начини презентовања информација: растерска графика и векторска графика. Основе просторног обликовања. Кориснички интерфејс. Структура програмских система за просторно обликовање. Слика: природна и генерисана. Снимање објеката. Представљање пројицирања и погледа. Паралелно пројицирање: ортогонално и косо. Централно пројицирање, перспективна слика са једним, два или три недогледа. Ортогоналне пројекције. Аксонометријске пројекције. Дизајн погледа код компјутера. Криве у рачунарској графици: кубни сплајн, нормализовани кубни сплајн, Безијеове криве, NURBS. Површи у рачунарској графици: ротационе површи, простируће површи, квадрике, вођене и развојне површи, Кунове линеарне површи, Кунове двоструко кубне површи, приказивање површи помоћу закрпа, картографске параметарске површи, дволинеарне површи, Безијеове површи. Геометријски примитиви: коцка, паралелопипед, цилиндар и лопта. Пресеци кривих и површи: алгебарске методе, методе дељења, дискретне методе. Контура површи. Пресеци површи на основу геометријских модела. Булове операције са солидима. Видљивост: сликарски алгоритам, Newell -ов алгоритам, Warnock -ов алгоритам, Z Buffer алгоритам. Алгоритми одсецања: Clipping, Cohen-Sutherland Line Clipping, Cyrus-Beck. Промене облика објеката. Померање темених тачака. Глобалне промене облика. Промене слободне форме. Трансформације: 2Д и 3Д. Конфигурисање простора. Добијање 3Д слике од 2Д узорка. Фрактали. Примена различитих апликативних софтвера. Скицирање: 3Д сцена. Постављање сцене: очна тачка и раван лика.
Предавања, рачунарске вежбе, консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Watt, A. | 3D Computer Graphics | 2000 | Addison-Wesley, New York | Енглески |
Autodesk | Autodesk 3DS MAX Tutorial guide | 2005 | Autodesk | Енглески |
Обрадовић, Р., и др. | Дизајн просторних облика : одабрани примери | 2009 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Обрадовић, Р. | Рачунарска графика : криве и површи | 2012 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Hewitt,C., Bierut,M., Lasseter, J. | Designing with Pixar : 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories | 2016 | Disney Enterprises, Inc. and Pixar Animation Studios, Emeryville | Енглески |
Thomas, F., Johnston, O. | The Illusion of Life: Disney Animation | 1995 | Walt Disney Productions, New York | Енглески |
Yamaguchi, F. | Curves and Surfaces in Computer Aided Geometric Design | 2013 | Springer | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |