Програм се примењује од 01.10.2004..
Предмет Фотографија има за циљ да студенте из техничког поља упозна са стваралачким, технолошким и историјским околностима везаним за овај медијум. Стваралачко уметнички аспекат има за задатак да студенте упути у уметничке процесе чиме ће обогатити њихову креативност и у другим пољима деловања. Упознавање са технолошким и историјским развојем фотографије ће студентима омогућити разумевање техничких основа фотографије и установити релације између уметничких и фотографских захтева и могућности графичке репродукције слике.
Кроз овај предмет студенти се упознају са технологијом производње фотографских слика и очекиваних захтева у припреми и реализацији креативних пројеката. Студенти усвајају фотографску терминологију и стичу неопходна знања која им омогућавају разумевање друштвеног и уметничког значаја фотографског медија. Крајњи исход предмета огледа се у изради завршног портфолија који је резултат стваралачких изазова у уметности фотографије. Кроз реализацију портфолија студенти демонстрирају стечена знања и вештине.
Предмет садржи представљање техничких и технолошких основа фотографије, избора из историјско фотографских тема и савремене фотографске продукције на уметничком и примењеном плану. Током семестра се стално ради на снимању и озбору фоторафија за испитни портфолио. Предавање у октиру предмета Фотографија садржи следеће целине: Моћ фотографије, Историја фотографије (настанак и развој фотографског процеса), Удов у фотографску технику (делови фотографског апарата, основне контроле), Врсте објектива, Демонстрација фотографског апарата, утицај дубинске оштрине на изглед слике, Природа (карактер) светла и позиција у односу на фото-апарат и модела, Уметничка фотографија/Фотографија као уметност, Принципи рекламне фотографије, Третман простора у фотографији, Реални и идејни простор у фотографији, Фотографска репортажа, Модна фотографија, Читање савремене фотографије
Настава из предмета Фотографија остварује се кроз серију предавања, часове критичког размисљања, практичне и рачунарске вежбе. У извођењу наставе користе се савремене методе и дидактичка средства. Теоријски део градива излаже се на предавањима, која су испраћена визуелном презентацијом релевантном за дату наставну јединицу. Значајан сегмент чине критичке радионице које се састоје од предавања, разговора и анализе студентских радова. Кроз практичне вежбе ближе ће се обрађивати техника снимања фотографским апаратом и употреба студијске расвете. Рачунарске вежбе се ослањају на практични део градива на којем се обрађује материјал у графичким апликацијама за обраду растерских слика. Поред наведених облика наставе редовно се одржавају и консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Малић, Г. | Фотографија 19. века | 2004 | Фотограм, Београд | Српски језик |
Stepan, P. | Icons of photography -The 20th Century | 1999 | Prestel | Енглески |
Велс, Л. | Фотографија | 2006 | Clio, Beograd | Српски језик |
Сонтаг, С. | О фотографији | 2009 | Културни центар, Београд | Српски језик |
Rosenblum, N. | A world history of photography | 2007 | Abbeville Press, New York | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 50.00 |
Колоквијум | не | да | 20.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |