Predmet: Pocesi komercijalnog poslovanja
(12 -
IM1019) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Cilj predmeta Procesi komercijalng poslovanja u preduzeću je: (1) razumevanje procesa u okviru funkcije komercijalnih poslova u preduzeću, (2) razumevanje značaja i mesta komercijalne funkcije u strukturi preduzeća, (3) razvoj vešina kod diplomiranih inženjera menadžmenta za učešće u realizaciji procesa nabavke, prodaje i skladištenja, (4) sticanje znanja o povezanosti funkcije komercijalni poslovi sa ostalim funkcijama u preduzeću. Diplomirani inženjer menadžmenta će imati kompetencije za učešće u timovima koji realizuje nabavku i prodaju i za realizaciju zadataka i rešavanje tehničkih problema u postprodajnom servisu. Studenti su osposobljeni za formulisanje zahteva za nabavku, učešće u rešavanju problema prilikom nabavke u smislu odluka o supstituciji i dr., za kvalitativni i kvantitiativni prijem ulaznih materijala. Osposobljeni su za korišćenje dokumentacije i komercijalnu korespodenciju. Oni će moći da učestvuju u rešavanju problema reklamacije prodatih proizvoda i da daju podršku u postprodajnom servisu. Takođe će biti u stanju da projektuju procese nabavke, prodaje i skladištenja. Funkcija Komercijani poslovi, pozicija u preduzeću, organizacija funkcije; Nabavka: Procesi nabavke, utvrđivanje potreba za ulaznim materijalima, definisanje zahteva za kvalitet nabavljenih materijala, odlučivanje o količini i dinamici potreba, odnosi sa dobavljačima i poručivanje, kvalitativni prijem, skladištenje i vrednovanje procesa nabavke, nabavka tehnologije i usluga, nabavka osnovnih sredstava, specifičnosti i značaj javnih nabavki, savremeni sistemi nabavke; Prodaja: Procesi prodaje, uloga prodaje u preduzeću, faktori uspeha, stvaranje nove vrednosti u okviru procesa, oblikovanje rešenja za proizvode, prodaja u industrijskom i trgovinskom sistemu, osnovni pojmovi o bonifikacijama (rabat, kasa skonto, penali i nagrade), marža, prodaja usluga, uloga inženjera u prodaji, evaluacija zaposlenih prema ciljevima, ključni kupci u industriji, selekcija, ključni faktori uspeha, predviđanja i oblikovanje budžeta za postprodaju, određivanje lokacije za postprodaju, upravljanje kategorijama proizvoda (prostorne strukture). Elektronska trgovina, upravljanje odnosima sa kupcima, korespodencija i tokovi informacija u komercijalnom poslovanju. Skladištenje: Tehnički uslovi čuvanja ulaznih materijala i proizvoda, zalihe - vrste zaliha i upravljanje zalihama. Nosioci informacija (upit, ponuda, predračun, račun, profaktura, faktura, ugovor, zapisnik o prijemu robe, skladišna dokumentacija); Veza funkcije Komercijalni poslovi sa drugim funkcijama; Trendovi u poslovanju. Nastava na predmetu obuhvata predavanja, računske i računarske vežbe u okviru kojih se pomoću simulacija pospešuje razumevanje procesa u okviru Komercijalne funkcije. Nastava na predmetu je intenzivno podržana platformom za učenje na daljinu (Moodle).
|