Предмет: Енергетска ефикасност система грејања и климатизације
(11 -
GS002) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2011.. Стицање знања о термичким параметрима средине, условима комфора, централним системима грејања, климатизације и припреме санитарне топле воде, као и о методологији прорачуна годишње потрошње енергије потребне за рад техничких система у згради. Стечено знање користи се у инжењерској пракси. Студент је компентентан за коришћење методологије прорачуна потребне енергије за грејање, хлађење, вентилацију и припрему СТВ, као и за примену мера унапређења енергетске ефикасности техничких система. Термички комфор: параметри средине, услови угодности, метеоролошки и климатски појмови и Сунчево зрачење, пројектни услови. Пренос топлоте кроз омотач зграде: трансмисија, зрачење и проветравање и вентилација; топлотни мостови, појава кондензације. Системи централног грејања: врсте система, елементи и пратећа опрема, централна и локална регулација рада система, мерење утрошене топлоте за грејање и методе прорачуна годишње потребне енерргије за грејање. Системи вентилације и климатизације: појединачни и централни уређаји за припрему ваздуха; елементи и опрема ваздушних и водених система климатизације, прорачун топлотног оптерећења и потребног протока ваздуха за климатизацију, заштита од Сунчевог зрачења у летњем периоду. Системи за припрему СТВ: пројектни услови и динамика потрошње СТВ, губици у систему; соларни системи за припрему СТВ. Годишња потрошња енергије за хлађење и вентилацију: топлота хлађења и расхладне машине, енергетски степен корисности, финална и примарна енергија. Оптимизација рада термотехничких система: коришћење отпадне топлоте, регенерација, рекуперација, адијабатско хлађење, пасивно хлађење и ноћна вентилација; одржавање и контрола рада система. Предавања; Лабораторијске и аудиторне вежбе; Консултације. Испит (који обухвата цело градиво) се састоји из усменог дела (теоријски део и задаци). Током семестра у коме се слуша предмет, усмени део испита се може положити кроз два колоквијума. Студенти који не положе усмени део испита преко колоквијума, полажу усмени део у испитним роковима. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби, оцене самосталног задатка и успеха на колоквијумима, тј. испиту.
|