Програм се примењује од 17.07.2017..
Оспособљавање студената за израду интерактивних визуализација и корисничких интуитивних интерфејса за разне типове проширене (АР) и виртуалне (ВР) реалности.
Да стечена знања примењују на конкретним задацима и проблемима у будућем професионалном раду.
Увод и дефинисањеосновних појмова интерактивних система визуализације. Теорија и примена интерактивних визуализација виртуелна реалност (ВР), проширена реалност (АР) и миксована реалност. Примена технологија ВР за организацију, дефинисање и функционисање сцене за интеракцију унутар 3Д простора. Технолошки поступак примене проширене реалности методом маркера и методом позиционирања помоћу ГПС система и жироскопа. Симултана локализација и мапирање (СЛАМ) методе у апликацима са проширеном реалношћу. Израда корисничког интерфејса за навигацију и управљање интерактивним 3Д моделом. Припрема специјалних ефеката у ВР-у и АР-у. Рад на креирањ 3Д амбијената са софтверским алатима који раде у реалном времену (реалтиме). Алати за израду интерактивних визуализација: Унитy 3Д, Унреал Енгине, ТурнТоол, Адобе Премиер.
Предавања у учионици и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. У току семестра студенти раде на 2 задатка: изради сцене за ВР и АР са корисничким интерфејсом и специјалним ефектима. Задаци се оцењују и оцене припадају предиспитним бодовима. Студенти излазе на усмени део испита и бране рад, користећи ХМД сет и мобилне апликације. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби, изради задатака и усмене одбране рада.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Aukstakalnis, S. | Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR | 2017 | Addison-Wesley Professional | Енглески |
S. LaValle | Virtual reality | 2017 | Cambridge University Press | Енглески |
J. Linowes | UNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS | 2015 | Packet Publishing | Енглески |
T. Shannon | Unreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings | 2017 | Addison-Wesley | Енглески |
Francis Glebas | Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition | 2008 | Focal Press | Енглески |
David Harland Rousseau | Storyboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media) | 2013 | Watson-Guptill | Енглески |
Ron Brinkmann | The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition | 2008 | Morgan Kaufmann | Енглески |
Peter Rubin | Future Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life | 2018 | HarperOne | Енглески |
Dele Atanda | The Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1) | 2013 | CreateSpace Independent Publishing Platform | Енглески |
Eric Lengyel | Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics | 2016 | Terathon Software LLC | Енглески |
Jason Gregory | Game Engine Architecture, Third Edition | 2018 | A K Peters/CRC Press | Енглески |
Jesse Schell | The Art of Game Design: A Book of Lenses | 2014 | A K Peters/CRC Press | Енглески |
Christine Lion-Bailey | Reality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality | 2020 | Dave Burgess Consulting | Енглески |
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al. | Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing | 2019 | O'Reilly Media | Енглески |
John L. Steadman | Aliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson | 2020 | Zero Books | Енглески |
John Bucher | Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives | 2017 | Routledge | Енглески |
Jonathan Linowes and Krystian Babilinski | Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia | 2017 | Jonathan Linowes and Krystian Babilinski | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 70.00 |
Теоријски део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |