Предмет: Проширена и виртуелна реалност (17 - RG015)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ5
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 17.07.2017..

Оспособљавање студената за израду интерактивних визуализација и корисничких интуитивних интерфејса за разне типове проширене (АР) и виртуалне (ВР) реалности.
Да стечена знања примењују на конкретним задацима и проблемима у будућем професионалном раду.
Увод и дефинисањеосновних појмова интерактивних система визуализације. Теорија и примена интерактивних визуализација виртуелна реалност (ВР), проширена реалност (АР) и миксована реалност. Примена технологија ВР за организацију, дефинисање и функционисање сцене за интеракцију унутар 3Д простора. Технолошки поступак примене проширене реалности методом маркера и методом позиционирања помоћу ГПС система и жироскопа. Симултана локализација и мапирање (СЛАМ) методе у апликацима са проширеном реалношћу. Израда корисничког интерфејса за навигацију и управљање интерактивним 3Д моделом. Припрема специјалних ефеката у ВР-у и АР-у. Рад на креирањ 3Д амбијената са софтверским алатима који раде у реалном времену (реалтиме). Алати за израду интерактивних визуализација: Унитy 3Д, Унреал Енгине, ТурнТоол, Адобе Премиер.
Предавања у учионици и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. У току семестра студенти раде на 2 задатка: изради сцене за ВР и АР са корисничким интерфејсом и специјалним ефектима. Задаци се оцењују и оцене припадају предиспитним бодовима. Студенти излазе на усмени део испита и бране рад, користећи ХМД сет и мобилне апликације. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби, изради задатака и усмене одбране рада.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Aukstakalnis, S.Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR2017Addison-Wesley ProfessionalЕнглески
S. LaValleVirtual reality2017Cambridge University PressЕнглески
J. LinowesUNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS2015Packet PublishingЕнглески
T. ShannonUnreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings2017Addison-WesleyЕнглески
Francis GlebasDirecting the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition2008Focal PressЕнглески
David Harland RousseauStoryboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media)2013Watson-GuptillЕнглески
Ron BrinkmannThe Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition2008Morgan KaufmannЕнглески
Peter RubinFuture Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life2018HarperOneЕнглески
Dele AtandaThe Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1)2013CreateSpace Independent Publishing PlatformЕнглески
Eric LengyelFoundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics2016Terathon Software LLCЕнглески
Jason GregoryGame Engine Architecture, Third Edition2018A K Peters/CRC PressЕнглески
Jesse SchellThe Art of Game Design: A Book of Lenses2014A K Peters/CRC PressЕнглески
Christine Lion-BaileyReality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality2020Dave Burgess ConsultingЕнглески
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al.Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing2019O'Reilly MediaЕнглески
John L. SteadmanAliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson2020Zero BooksЕнглески
John BucherStorytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives2017RoutledgeЕнглески
Jonathan Linowes and Krystian BabilinskiAugmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia2017Jonathan Linowes and Krystian BabilinskiЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Сложени облици вежбидада70.00
Теоријски део испитанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Јовановић др Марко
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Крстановић др Лидија
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Обрадовић Милош
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Јовановић др Марко
Ванредни професор

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Кузмановић др Ненад
Доцент из поља уметности

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Ђурић Исидора
Доцент

Рачунарске вежбе