Програм се примењује од 25.10.2012..
Циљ предмета представља оспособљавање студената за развој и успостављање система управљања заштитом здравља ибезбедности на раду, дефинисање карактеристика система и пројектовање основних процеса који се одвијају у систему.Студенти овладавају алатима за развој и успостављање управљачких структура система управљања заштитом здравља ибезбедности на раду и стичу подлоге за његову интеграцију са организационим, управљачким и процеснима структурамапредузећа. Током наставе студенти стичу знања потребна за анализу стања предузећа, анализу процеса рада, утврђивањекритичних тачака процеса и дефинисање система управљања ризиком.
Студент ће бити спреман да направи снимак стања предузећа, изврши анализу процесе у производним и услужним предузећимаса аспекта заштите здравља и безбедности на раду, анализира усаглашеност датих процеса са законским и другихм захтевимаиз дате области пословања, да препозна и идентификује критичне тачке у процесима рада предузећа и да дефинише нову,унапређену структуру, управљачких процеса у предузећу.
Основни елементи система управљања заштитом здравља и безбедности на раду; Услови развоја система ОХ&С; Менаџментљудских ресурса и здравље и безбедност на раду; Процеси рада и заштита на раду; Анализа обликовања токова материјала иенергије са аспекта заштите здравља и безбедности на раду; Дефинисање снимака стања предузећа; Утврђивање прописа,стандарда и законских регулатива у датој области; Утврђивање одговорности, права и обавеза и дефинисање поступака рада,Обликовање информационих токова; Дефинисање општих и посебних циљева система ОХ&С; Дефинисање планова и програмареализација активности; Дефинисање система мониторинга; Успостављање система документовања; Дефинисање основасистема управљања ризиком; Успостављање система мотивације; Успостављање система превенције; Интеграција система ОХ&С са другим управљачким структурама.
Предавање, аудиторене вежбе, рачунарске вежбе и консултације.Метод извођења наставе базиран је мултимедијалним предавањима и вежбама уз симулацију процеса, практичну наставу и дискусију на практичним примерима. У оквиру предметапотребна је израда семинарског рада у реалном систему. На вежбама настава се обавља у интерактивној форми и крозпрактичан рад у оквиру лабораторијских вежби. Метод извођења наставе подразумева да се најмање четрдесет проценатавремена посвети активном учешћу студената, рад у лабораторији и посете производним и услужним организацијама.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Јохн Риделy, Јохн Цханнинг | Safety at Work | 2003 | Буттерwортх-Хеинеманн | Енглески |
Слободан Мораца | Скрипта: Пројектовање система заштите на раду | 2010 | ФТН | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |