Predmet: Komunikologija
(17 -
IFM101) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Osnovni cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim principima inženjerskog komuniciranja u radnim organizacijama, radi uspešnog korišćenja komunikacionih potencijala zaposlenih. Predmet teži da stvori kompetencije neophodne za pravilno korišćenje zakonitosti u procesu komuniciranja i njihovu primenu u organizacionom komuniciranju. Predmet ima za cilj da osposobi studente za prepoznavanje i razumevanje komunikacionog procesa, komunikacionih fenomena, kao i za sticanje znanja neophodnih za uspešno usavršavanje komunikacionih veština zaposlenih u preduzećima. Studenti će biti osposobljeni za samostalno dizajniranje, nadgledanje i usavršavanje komunikacionih kanala u radnim organizacijama. Naučiće osnovne intrapersonalne i interpersonalne zakonitosti komunikacionih procesa, na osnovu čega će biti u mogućnosti da upravljaju komunikacionim potencijalima zaposlenih u radnim organizacijama, kao i da efektivno koriste svoje komunikacione veštine. Steći će znanja potrebna za pomaganje ostalim zaposlenim pri usavršavanju njihovih komunikacionih veština potrebnih za uspešan rad. Takođe, biće osposobljeni da komunikacione procese koriste i prilagođavaju ostalim procesima u preduzećima. Proces i tipovi komuniciranja, faktori komuniciranja, tokovi komuniciranja u radnim organizacijama, vrste intergrupnog komuniciranja, komunikacioni aspekti rukovođenja u organizacijama, prevencija i otklanjanje smetnji u komuniciranju, oblici pisanog komuniciranja, poslovni razgovori, interpersonalne veštine neophodne za efektivno komuniciranje, zakonitosti komuniciranja u radnim grupama, interpersonalni konflikti, veština pregovaranja i postizanja dogovora, prezentacione veštine, organizovanje i vođenje poslovnih sastanaka, usavršavanje komunikacionih veština zaposlenih u organizacijama. Nastava na predmetu će biti izvedena kroz predavanja i vežbe, kombinovano sa demonstriranjem određenih analiziranih pojava, uz prikazivanje relevantnih multimedijalnih sadržaja, realizovanje individualnih i grupnih zadataka i diskusije sa studentima.
|