Predmet: Grafički dizajn
(06 -
F401) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2004.. Predmet je koncipiran u okviru savremenog diskursa grafičkog dizajna, što podrazumeva da pored vizuelnog i praktičnog oblikovanja forme, istražuje i njene mogućnosti u okviru konteksta. S toga je, kao krajnji cilj projektovano, da nakon položenog ispita iz ovog predmeta student bude sposoban da implementira prikupljeno znanje iz različitih disciplina, te da uz korišćenje adekvatnih simbola i sadržaja, i smeštanjem istih u odgovarajući kontekst, obezbedi pristupačnu i efikasnu komunikaciju prema primaocu tj. krajnjem korisniku. U programu edukacije grafičkog dizajnera uključeni su relevantni aspekti iz različitih disciplina, budući da elemenat kontekstualnosti u savremenom shvatanju grafičkog dizajna, uključuje aspekte disciplina: semiotike, sociologije, politike, ponajviše primenjene psihologije. Uočavanjem i razvijanjem veza između grafičkog dizajna i šireg konteksta humanističkih—društvenih nauka, studenti imaju priliku da iskuse stvaran potencijal polja delovanja i stečena znanja nadalje kvalitetno iskoriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju. Predmet GRAFIČKI DIZAJN sadrži teorijski i praktičan deo. Predavanja u okviru teorijskog dela predmeta obuhvataju sledeće tematske celine: • Grafički dizajn pojam i predmet/savremeni diskurs • Grafički dizajn kao komunikacija i proces • Propaganda/Metode i tehnike propagande • Propagandni plakat • Izbor efikasne propagandne teme • Nagoni i apeli u oglašavanju • Izražajna sredstva grafičkog dizajna • Istorijat plakata • Registri i nivoi reklamnih kodova/ verbalni registar poruke • Registri i nivoi reklamnih kodova/ vizuelni registar poruke • Dizajn magazina i revija • Istorijat dizajna editorijala/modernizam, postmodernizam, dekonstruktivizam U okviru praktičnog dela predmeta, kroz vežbe i grafičke radove obuhvaćene su sledeće tematske celine: • Dizajn propagandnog plakata • Dizajnrevijalnog oglasa • Komercijalna fotografija • Fotografisanje proizvoda • Dizajn direktnih sredstava ekonomske propagande/ letak • Dizajn naslovne strane magazina • Dizajn i prelom magazina i revija Predavanja; računarske (C) vežbe. Konsultacije.
|