Predmet: Menadžment inovacija i promena
(12 -
IM1206) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Cilj predmeta Menadžment inovacija i promena jeste da omogući studentima da razumeju koncepte inovacija i promena, njihove međuzavisnosti i da na bazi tog razumevanja razviju znanja i veštine neophodne za upravljanje inovacijama i promenama. Cilj predmeta je da kod budućih inženjera razvije sposobnosti (1) analize dosadašnjeg i budućeg razvoja tehnologije i tržišta povezanog sa određenim proizvodom/uslugom ili procesom; (2) prepoznavanja izvora promena unutar i van organizacija; i (3) sinteze odgovarajućih strategija za upravljanje inovacijama i promenama. Dodatno, studenti će steći osnovna znanja o elementima i zaštiti intelektualne svojine. Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit su osposobljeni da: (1) koriste alate za analizu razvoja tehnologije i tržišta povezanog sa određenim proizvodom/uslugom ili procesom, (2) da na osnovu rezultata analize izvode zaključke, predlažu i upoređuju različite inovacione strategije; (3) oblikuju akcioni plan kojim se vrši primena odabrane strategije i (4) učestvuju u primeni strategije kroz razvoj samostalnog (na tehnologiji zasnovanog) preduzetničkog poduhvata ili u preduzeću sa pozicije inženjera koji se bavi razvojem novih proizvoda, koji vodi istraživački tim ili se nalazi na rukovodećoj poziciji. Takođe, biće osposobljeni da analiziraju kontest promene u različitim organizacijama i definišu strategije i planove za usvajanje i kreiranje promena. Ovaj predmet razmatra menadžment inovacija i promena iz dve različite perspektive: perspektive malih, brzo rastućih inovativnih firmi i perspektive velikih kompanija u privatnom sektoru. Ključne promene u organizaciji i spoljašnjem okruženju. Prepoznavanje, izbor, usvajanje i reagovanje. Različiti modeli upravljanja promenama; detaljan opis Adižesovog modela. Donošenje kvalitetnih odluka. Elementi efikasnog sprovođenja odluka u preduzeću. Inovacija i invencija. Strategije sprovođenja promena. Organizacija i promene, uticaj inovacionih aktivnosti na promene u preduzeću . Upravljanje promenama u uslovima krize. Tipologija inovacija. Inovacije i promene. Inovacija kao menadžment i inženjerski proces. Inovacije i preduzetništvo. Modeli inovacionih procesa od ideje do realizacije. Inovacione strategije; Nacionalno i konkurentsko okruženje; Pozicija preduzeća (osnovne kompetencije, pet porterovih sila). Inovacija i uticaj tehnoloških trajektorija; Unutrašnji procesi i resursi; Uloga intelektualne svojine u menadžmentu inovacija; Merenje inovativnosti; Inovativna organizacija (tipovi, karakteristike, organizaciona struktura i organizaciona kultura). Inovacioni radar; Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – poslovnim inkubatorima, Zavodu za intelektualnu svojinu i slično.
|