Програм се примењује од 05.12.2018..
Циљ предмета је обједињавање теоријских знања стечених из различитих области информационо-комуникационих технологија (ИКТ) и обраде информација и сигнала, као и њихова практична примена у лабораторијама Катедре за телекомуникације и обраду сигнала (КТИОС). Студенти кроз реализацију пројектних задатака овладавају вештинама тимског рада на реализацији постављених задатака. На овом предмету, студенти се кроз консултације са наставницима и сарадњу са паратнерима из привреде упознају са разлозима и значајем примене ИКТ и напредних метода обраде информација и сигнала у пословању предузећа, као и са значајем прикупљања података разноврсним сензорима ради анализе мултимодалних представа феномена у друштву, биоинформатици, роботици, медицини, уметности.
Студенти су оспособљени да тимским радом и кроз сарадњу са партнерима из привреде решавају сложене проблеме дефинисане пројектним задацима. Усвојена знања и стечене вештине користе да изврше анализу постављених задатака и препознају могућност да се активном применом напредних ИКТ и савремених метода обраде информација и сигнала унапреде пословање предузећа, рад уређаја и система у различитим областима привреде и друштвеног живота.
Примене информационо-комуникационих технологија (ИКТ) и обраде информација и сигнала у: •Индустрији 4.0 (сајбер физички систем, дигитална и виртуелна фабрика); •Пословању предузећа (информационе технологије и системи, пословне софтверске апликације); •Паметном саобраћају (интелигентни транспортни системи, развој traffic cloud-а и паметних паркинга); •Образовању (видео конференције, блогови, заједнички радни простори, адаптивне трајекторије образовања); •Пољопривреди (управљање пољопривредним добрима и машинама, ИКТ у сточарској производњи); •Енергетици (дистрибуција енергије кроз паметне мреже (Smart Grid)); •Медицини (виртуелне ординације, интерфејс мозак-компјутер, хируршки системи и др.). Примена техника машинског учења и обраде вишедимензионалних и мултимодалних сигнала ради: •Даљинског осматрања хипер спектралним сензорима са циљем класификације и анализе сцене; •Стварања паметног окружења, проширене стварности и виртуелне реалности; •Интерпретације дигиталних записа добијених мултимодалним скенирањем (дигитална фотографија, инфрацрвени и мулти-спектрални сензори, радиографија и рендгенска флуоресценција) ради рестаурације и конзервације уметничких дела; •Обраде природног језика (NLP) у дијалошким системима различите намене (говорни портали, персонални асистенти, паметне куће и др.); •Унакрсне претраге мултимедијалних архива медијских сервиса; •Форензичке идентификације говорника помоћу савремених техника обраде аудио сигнала; •Примене ИКТ и обраде сигнала као помагала за особе са инвалидитетом.
Предавања, вежбе и консултације уз самостални истраживачки рад. Примене ИКТ и обраде сигнала представљене су кроз анализу различитих трендова и показатеља, као и пројекте сарадње лабораторија КТИОС с партнерима из привреде. Након формирања тимова са 3-5 студената са сродним темама мастер радова и дефинисања њихових пројектних задатака, студенти ће на лабораторијским вежбама радити на дефинисању техничких решења и њиховој имплементацији. Уз самостални истраживачки рад и консултације са предметним наставницима, студент ће активно сарађивати и са партнерима из привреде. На крају курса предвиђена је тимска презентација израђених техничких решња кроз коју ће студенти размењивати искуства и оцењивати свој рад, рад свога тима и других тимова.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Jill Dyche | The New IT: How Technology Leaders are Enabling Business Strategy in the Digital Age | 2015 | McGraw-Hill | Енглески |
Kathy Baxter, Catherine Courage, Kelly Caine | Understanding Your Users: A Practical Guide to User Research Methods (Interactive Technologies), 2nd Edition | 2015 | Elsevier | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 50.00 |
Презентација | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Лабораторијске вежбе |