Програм се примењује од 19.07.2017..
Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет Дизајн текстуре и светла
Савладавање тема које се односе на боје, креирање текстуре за задате 3Д моделе, постављање светла на сцену, креирање синтетичке камере, њено постављање на сцену и коначно, добијање 2Д слике (рендера).
Креирање текстура за различите 3Д моделе: крутих тела али и анимираних. Постављање светала за две сцене: дневну и ноћну. Израда рендера, који су естетски и у техничком смислу, високог квалитета.
Мапирање. Поступак мапирања, интерполација, параметри интерполације, линеарна интерполација у 3Д. Технике мапирања: обојено, спекуларно, осветљено, транспарентно, Displacement, Bump, нормално. Фотографска текстура. Стилизована текстура. Резолуција текстуре. Понављање мапа (Tilling maps). Графити и запрљане мапе. Пројекције код мапе: равна, цилиндрича и сферна. UV координате: имплицитне и експлицитне. Тесктуре са полом. 3Д мапирање. Боје, RGB модел. Основне и субтрактивне боје. Нијанса, засићење и интензитет боје. Боја светла и боја површи. Колор шема. Контраст боја, комплементарне боје. Топле и хладне боје. Баланс боја. Температура боја. Светло. Дефиниције: светло, осветљење, сенчење. Типови светла: амбијентално, усмерено (directional), тачкасто, Spotlight, Area светло, запреминско светло. Сенчење. Компоненте светла. Модели рефлексије: идеална, несавршена, идеална дифузна. Phong-ов модел рефлексије. Визуелизација и мерење светла. Бело, обојено, tinted светло. Релације светла и воде, каустика. Основне компоненте светлосног извора: позиција и оријентација, боја и интензитета,опадање интензитета, сенка. Осветљавање сцене: Key светло, Fill светло, Kick и Rim светло. Позиције светла на сцени. Камера. 3Д поглед и синтетичка камера. Особине синтетичке камере: позиција, оријентација, врста погледа, дубина погледа, фокусно растојање, раван филма. Типови камера у 3Д софверу: Target и Free. Контрола погледа (положаја камере), типови сочива, замућење. Типови фотографија. Основе рендеровања.Сенка, њена визуелизација, просторне релације. Композиција сенки и контрасти. Алгоритми за сенчење: Depth map и Raytraced.
Облици извођења наставе су: предавања, практичан рад у лабораторији за анимацију, израда пројеката и консултације. На предавањима и вежбама се излаже садржај предмета и потенцира се активно учешће студената. Практични део студенти савладавају преко предметних пројеката.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Jeremy Birn | digital Lighting & Rendering | 2006 | New Riders, USA | Енглески |
Watt, A., Policarpo, F. | 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology | 2001 | Addison-Wesley, New York | Енглески |
Owen Demers | Digital Texturing & Painting | 2002 | New Riders Publishing | Енглески |
Katatikarn,J., Tanzillo, M. | Lighting for Animation : The Art of Visual Storytelling | 2017 | Focal Press | Енглески |
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K. | Advanced Global Illumination | 2006 | A K Peters/CRC Press, Wellesley | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |