Predmet: Razvoj grafičkih i multimedijalnih aplikacija
(09 -
SIT025) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. Predmeti preduslovi
Osposobljavanje studenata za razvoj i manipulaciju elementima računarske grafike u ravni i prostoru. Stečena znanja i veštine koriste se za razvoj softvera specifične vizuelizacije informacija upotrebom X3D i/ili OpenGL, digitalizaciju i obradu grafičkog materijala - Photoshop, CorelDraw i Matlab. Osnovni pojmovi. Hardverska i softverska arhitektura (OpenGL, DirectX, X3D) grafičkih računarskih sistema. Teorija boja. Generativna grafika. Osnovni pristupi obradi i analizi slike. Interakcioni uređaji: tastatura, pointerski uređaji direktne i indirektne kontrole, e-copy i h-copy uređaji. Softverski alati za razvoj grafičkih i multimedijalnih aplikacija. Oblici izvođenja nastave su: Predavanja, računarske vežbe, izrada domaćih zadataka i konsultacije. Na predavanjima se korišćenjem potrebnih didaktičkih sredstava, izlažu sadržaji predmeta i stimuliše se aktivno učešće studenata postavljanjem pitanja. Praktični deo gradiva studenti savladavaju na računarskim vežbama kroz obavezne zadatke koje rešavaju uz pomoć izvođača nastave ili samostalno i kroz samostalnu izradu obaveznih domaćih zadataka. Student je obavezan da demonstrira samostalnost u rešavanju zadataka, odnosno da demonstrira razumevanje rešenja. Provera se vrši usmenom konverzacijom ili pismenim odgovorima na pitanja u vezi zadataka i rezultat se ocenjuje. Na konsultacijama se studentima daju dodatna objašjnenja sadržaja izlaganih na predavanjima i vežbama i u slučaju da se predmet konsultacija samostalna izrada laboratorijskih ili domaćih zadataka, sugestije kako da poboljšaju rešenje koje su obavezni da popune.
|