Програм се примењује од 26.10.2012..
Развијање свести о искуству, опажању/доживљају, потребама и активностима људи у простору; Развијање способности визуелизације, метода комуникације и представљања архитектонских објеката;
Упознавање са проширеним пољем деловања архитектуре; Развијање знања о начелима обликовања конструкције и начин избора одговарајућих материјала; Упознавање са техничким аспектом савремених технологија у архитектури и њихова анализа као интегралних елемената функције, конструкције, форме и интерпретације идеје; Продукција архитектонског дела; Способност да учествују у тимском раду.
По завршетку наставе из предмета од студента се очекује способност обликовања у проширеном пољу деловања архитектуре, као и способност препознавања потреба будућих корисника, концептуализација архитектонске идеје, конкретизација архитектонске форме, стварање просторних концепата и изражавање језиком архитектуре. Очекује се да студенти стекну знања о обликовању конструкција и техничким и технолошким средствима у процесу продукције архитектонског дела. Подразумева се да је неопходно изградити способност за индивидуално и тимско креативно истраживање и изражавање. Од студента се очекују изграђени лични ставови, као и способност да их презентира, аргументује и проблематизује вербално.
Искуство и доживљај простора. Поетика, идентитет и идеологија простора. Потребе корисника и функција простора. Концептуализација архитектонске идеје. Обликовање простора – конкретизација архитектонске форме. Материјализација концепта. Технички аспект савремених технологија у архитектури. Материјализација и конструкција архитектонског дела. Продукција архитектонског дела.
Проширено поље деловања архитектуре.
Предавања и вежбања са демонстрацијама по задатим темама; Дискусије у оквиру предавања, вежбања и радионица; Радионице, пројекти, презентације, консултације; Припреме краћих излагања студената у оквиру радионица; Израда пројектног задатка (истраживање, конципирање структуре рада, реализација рада, усмено излагање рада).
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Ле Корбизје | Ка правој архитектури | 1999 | Грађавинска књига, Београд | Српски језик |
Рудолф Арнхајм | Динамика архитектонске форме | 1990 | Универзитет уметности | Српски језик |
Р. Вентури, Б. Скот Дениз, С. Ајзенур | Поуке Лас Вегаса: Заборављени симболизам архитектонске форме | 1990 | ДИП Грађевинска књига | Српски језик |
Роберт Вентури | Сложености и противречности у архитектури | 1983 | Грађевинска књига, Београд | Српски језик |
Гордон Кален | Градски пејзаж | 1990 | Грађавинска књига, Београд | Српски језик |
Ранко Радовић | Врт или кавез | 1995 | Прометеј | Српски језик |
Гастон Блашар | Поетика простора | 2005 | Алеф Градац | Српски језик |
Иван Куцина | 15/3: уџбеника за рад на курсу Простор и облик | 2008 | Универзитет у Београду Архитектонски факултет | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 20.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 20.00 |
Практични део испита - задаци | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |