Програм се примењује од 23.10.2012..
Основни циљеви едукације из физиологије су упознавање студената са основама функционисања органа и органских система као и видовима њихове организације у сложене функционалне системе.
Упознавање студената са основним механизмима функционисања различитих органских система и видовима организације регулаторних механизама сложених хомеостатских параметара у функционалне системе. Упознавање са основним лабораторијским процедурама и стицање вештине извођења свакодневних лабораторијских претрага. Упознавање са начином узимања и припреме крви и мокраће, као и методама основних лабораторијских анализа крви и мокраће, које се користе у свкодневној пракси (седиментација, хематокрит, бројање еритроцита, бројање леукоцита, диференцијална крвна слика, време крварења и коагулације, опште особине и хемијски састав урина). Студент треба да савлада основне електрофозиолошке методе (ЕКГ, ЕЕГ, ЕМНГ, ЕП), да стекне искуство избођења регистрације и да препозна основне регистроване параметре.Студент треба зна самостално да измери артеријски крвни притисак и да уради аускултацију срца, одреди дисајне волумене и капацитете.
Увод у физиологију. Дисање. Крв. Крвоток и лимфоток. Варење, ресорпција. Промет материје и енергије. Терморегулација. Излучивање. Раздражљива ткива. Анализатори. Мишићи. Вегетативни нервни систем. Ендокринологија. Физиологија централног нервног система.
Предавања. Вежбе. Консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
A.C. Guyton, J.E. Hall | Медицинска физиологија | 1999 | Савремена администрација, Београд | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |