Предмет: Увод у деформациона мерења и анализу
(17 -
GI009) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2007.. Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет Увод у деформациона мерења и анализу
Sticanje primenjenih i usko specijalizovanih akademskih znanja iz oblasti geodezije i deformacionih merenja i analize. Sticanje osnovnih i primenjenih znanja iz oblasti deformacionih merenja i analize pomeranja i deformacija inženjerskih objekata. Rešava složene probleme u oblasti rada, vodi složene projekte. Analizira i vrednuje različite koncepte, modele i principe teorije i prakse u cilju unapređenja u oblasti deformacionih merenja i analize. Sadržaj predavanja: • Temeljni merni postupci pri praćenju pomeranja. • Organizacija programa ispitivanja deformacija. • Plan i program merenja. • Optimalna tačnost i ekonomičnost merenja. • Praćenje pomeranja i deformacija automatskim mernim sistemima. • Analiza deformacija. • Geodetske metode prikupljanja podataka za otkrivanje deformacija. • Geodetski monitoring inženjerskih objekata (brane, mostovi). • Geotehničke metode i specijalni instrumenti za prikupljanje podataka o deformacijama. • Metode podudarnosti (kongruencije) geodetskih mreža. • Pelcerov metod. • Karlsrue metod. • Identifikacija nestabilnih tačaka. • Primena Helmertove i Unimodalne transformacije u deformacionoj analizi. • Metoda Mihailović (donja granica pomeranja). • Pergdef1 metoda deformacione analize. • Metoda trigonometrijskog aliniranja. Metoda primene nivelmana kod utvrđivanja sleganja/izdizanja. • Analiza i interpretacija pomeranja. • Pouzdanost metoda deformacione analize • Sadržaj vežbi: Praktična primena, na predavanjima, prikazanih koncepata. Projekat i realizacija deformacionih merenja. Predavanja. Vežbanja. Predispitne obaveze: 30% bodova student treba da obezbedi realizacijom testova ii obaveznih zadataka, u toku prohađanja nastave. Ispit: Provera znanja – vođena i samostalna izrada obaveznih zadataka; završni ispit – pismeni ispit-kombinovano zadaci i teorija 70%.
|