O studijskom programu
Studije građevinarstva na Departmanu za građevinarstvo i geodeziju Fakulteta tehnikih nauka u Novom Sadu podeljene su na tri stepena. Nastavni plan je koncipiran tako da prati savremene tendencije u oblasti građevinarstva, pa su ugrađeni osnovni principi i okviri shodno evropskom obrazovnom prostoru. Prvi stepen studija - osnovne akademske studije za sticanje zvanja diplomirani inženjer građevinarstva traju 4 godine (240 ESPB), i to prve tri godine su zajedničke, dok se u četvrtoj, studenti shodno svojim afinitetima, opredeljuju za jedan od smerova: Konstrukcije Hidrotehnika Putevi, železnice i aerodromi Drugi stepen studija - master akademske studije, za sticanje zvanja master inženjera građevinarstva (60 ESPB) izvodi se na master studijama, a studenti se shodno svojim afinitetima, opredeljuju za jedan od smerova: Konstrukcije Hidrotehnika Putevi, železnice i aerodromi Organizacija i tehnologija građenja Treći stepen studija - doktorske studije za sticanje zvanja doktor tehničkih nauka građevinarstva (180 ESPB) traju 3 godine, i studenti se shodno svojim afinitetima, opredeljuju za izborne predmete. Nakon završenih master akademskih studija građevinarstva, studenti se mogu upisati i na specijalističke akademske studije „Energetska efikasnost u zgradarstvu“, u trajanju od 3 godine (180 ESPB). U toku studija, na studijskom programu građevinarstvo, u zavisnosti od završenog stepena obrazovanja, izborom jednog od modula kroz obavezne i izborne predmete, studenti stiču znanja i osposobljavaju se za: projektovanje, izgradnju, upravljanje projektima, nadzor, monitoring, održavanje, sanaciju i revitalizaciju građevinskih objekata i sistema: • Objekti visokogradnje (stambene, poslovne, javne zgrade, industrijske i sportske hale), • Inženjerski objekti (rezervoari, silosi i bunkeri), • Hidrotehnički objekti i sistemi i • Saobraćajnice i objekti na saobraćajnicama (mostovi, propusti i potporni zidovi). Diplomirani studenti Departmana za građevinarstvo uspešno rade u zemlji i na svim kontinentima, kao odgovorni projektanti i izvođači radova, rukovodioci projekata i građevinskih kompanija, rukovodioci tehnoloških procesa proizvodnje u fabrikama i pogonima građevinskih materijala i elemenata, u inspekcijskim službama, opštinskim upravama za urbanističke i komunalne poslove, agencijama za trgovinu nekretninama itd. Karakteristično je za diplomirane studente Departmana za građevinarstvo da se kontakt sa profesorima i saradnicima ne završava danom diplomiranja, već se zajednički rad nastavlja, kroz stručne savete i zajedničko rešavanje kompleksnih zadataka savremenog građevinarstva. Savremena nastava iz oblasti građevinarstva ne može se zamisliti bez dobro opremljenih laboratorija u kojima studenti stiču praktična znanja iz oblasti građevinskih materijala i konstrukcija, geologije, geomehanike i geodezije. Osim laboratorijskih vežbi za osnovne i master studije, na Departmanu se organizuju i naučno-istraživačka ispitivanja u okviru doktorskih diseracija i naučnih projekata, čiji rezultati se implementiraju u privredu. MOGUĆNOST ZAPOŠLjAVANjA Na studijskom programu za građevinarstvo obrazuju se inženjeri za oblast projektovanja, izgradnje i upravljanja (praćenje stanja, održavanja, sanacije i revitalizacije) građevinskih objekata i sistema. Tu spadaju objekti visokogradnje (stambene i poslovne zgrade, industrijske i sportske hale...), inženjerski objekti (rezervoari, silosi i bunkeri), hidrotehnički objekti i sistemi i objekti na saobraćajnicama (mostovi, propusti, potporni zidovi, saobraćajnice). Diplomirani građevinski inženjeri mogu da rade u širokom spektru preduzeća za projektovanje, izgradnju i upravljanje građevinskim objektima i sistemima, kao rukuvodioci tehnoloških procesa proizvodnje u fabrikama i pogonima betonskih elemenata, industriji građevinskog materijala, inspekcijskim službama, upravama za urbanističke i komunalne poslove, agencijama za trgovinu nekretninama itd. Spektar mogućeg angažovanja budućih diplomiranih građevinskih inženjera je širok i postoji velika potražnja ovog profila na tržištu rada. |