Програм се примењује од 30.09.2005..
Предмети предуслови
Оспособљавање студената за пројектовање и имплементацију основних носилаца интеракције човек рачунар.
Стечена знања и вештине су основа за развој софтвера што је могуће веће утилитарности у наредним курсевима и професионалном животу.
HCI развој и проблеми. Развој интеракције оријентисан ка кориснику и уз његово активно учешће. Неопходна знања из когнитивне психологије, познате хеуристике и MVC/MVP/MVVM архитектуре. Сакупљање, интерпретација и анализа захтева. Спознавање корисника, задатка и контекста употребе. HCI нотације. Класе HCI прототипова и њихова еволуција у крајње решење. Алати за развој интерфејса. Пројектовање и простори: GUI, web, mobile, embedded, ubiquitous. Репрезентација и визуелизација. Интеракциони уређаји. Утилитарност интерфејса. Евалуација утилитарности.
Предавања, рачунарске вежбе, консултације. Градиво предмета је организовано у 2 целине које се проверавају у форми 2 теста током предавања. На вежбама се имплементирају интерфејси различите комплексности и минималне функционалности чији се квалитет вреднује. Успешно решене вежбе су услов за излазак на испит. Испит се полаже у писменој форми. Освојени бодови са испита, тестова и обавеза са вежби се сабирају формирајући коначну оцену.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Д. Иветић, | Интеракција човек рачунар | 2012 | - | Српски језик |
Ben Shneiderman | Designing the User Interface – Strategies for Effective Human-Computer Interaction, 3rd Ed. | 1998 | | Енглески |
Alan Dix, Janet Finlay, Gregory Abowd | Human-Computer Interaction, 2nd Ed | 1998 | | Енглески |
Jenny Preece, Yvonne Rogers, Helen Sharp, Benyon | Human-Computer Interaction | 1995 | | Енглески |
M. van Harmelen (Ed.) | Object Modeling and User Interface Design | 1997 | Addison-Wesley | Енглески |
Marry B. Rosson, John M. Carroll | Usability Engineering – Scenario-Based Development of HCI | 2002 | | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 50.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Теоријски део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |