Програм се примењује од 01.10.2005..
Оспособљеност студената да схвате друштвени значај хармоније између природе, човека и друштва, социолошке аспекте еколошке кризе, као и начине и могућности решавања еколочких проблема како би у у професионалној пракси дали пунији допринос стварању хуманог друштва.
Стицање социолошких сазнања о друштвеним узроцима загађености животне средине у модерном друштву, степену и димензијама загађености, као и теоријским и институционалним облицима решавања еколошке кризе и истраживачким процесима и методама истраживања еколошких проблема.
Природна и друштвена средина: човек као природно и друштвено биће, елементи човекове животне средине, квалитет живота и квалитет животне средине. Развој друштва и квалитет животне средине: животна средина у аграрним, индустријским и информатичком друштву. Еколошки ризици и модерно друштво: спољашњи и произведени ризици. Социјални аспекти еколошке кризе модерног друштва: загађеност природе, загађеност радне средине (отуђење у раду и технички ризици), загађеност друштвене средине (отуђење људи од живота и друштва, конзументска култура, лажне вредности ). Друштвени узроци еколошке кризе: технолошки развој, развој насеља, индустријализација, природа привредног и друштвеног система, раст становништва, вредносни систем, потрошња, глобализација. Глобализација и екологија: глобално друштво као друштво произведених ризика, глобализација и еколошке неједнакости у свету. Теоријска схватања начина решавања еколошке кризе: границе раста, демографска транзиција, одрживи развој, међународна правна заштита животне средине, еколошка модернизација, еко-ефикасност, екоцентризам. Еколошка свест и култура:елементи, ниво и фактори развоја еколошке свести и културе. Еколошка политика: циљеви, принципи и субјекти еколошке политике, улога влада у решавању еколошких проблема. Еколошки покрети: циљеви, принципи и начини деловања еколошких покрета. Еколошка етика: норме, пракса, санкцијеИстраживање еколошких проблема: израда теоријско хипотетичког оквира, утврђивање узорка, методе истраживања, реализација истраживања, анализа резултата.
Настава се изводи у облику предавања и уцешца студента у расправи о изложеним проблемима, као и израде семинарских радова, излагања семенираских радова на вежбама и дискусије студената о проблемима семинарског рада.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Улрик Бек | Ризично друштво. | 2001 | Вилип Вишњић | Српски језик |
Entoni Gidens | Социологија | 2003 | Економски факултет, Београд | Српски језик |
Маркус. Т. | Екологија и антиекологија | 2004 | Завод за социологију | Српски језик |
Paul Brown | Global Warming:Can Civiliyation Survive | 1996 | Bladford>/eng> | Енглески |
G. Tyler Miller | Living in the Environment:Principies, Connektions and Solutionsy</eng< | 2000 | Brooks, Cole | Енглески |
Грул,. Х. | Једна планета је опљачкана | 1985 | Београд | Српски језик |
Томислав Смречник | Социјална екологија | 2004 | Факултет за безбедност, Београд | Српски језик |
Данило Марковић | Социјална екологија | 2005 | Завод за издавање уџбеника Србије | Српски језик |
Јохн Ханниган | Енвироментал Социологy: А Социал Цонструцтионист Перспецтиве | 2006 | Роутледге | Енглески |
Алан Ирwин | Социологy анд тхе Енвиромент: А Цритицал Интродуцтион то Социетy, Натуре анд Кноwледге | 2001 | Јохн Wилеy & Сонс | Енглески |
Рилеy Дунлап | Социологицал Тхеорy анд тхе Енвиромент | 2002 | Роwман & Литтлефиелд | Енглески |
Мицхаел Редцлифт | Тхе Интернатионал Хандбоок оф Енвироментал Социологy | 2010 | Едwард Елгар Публисхинг | Енглески |
Ентони Гиденс | Климатске промене и политика | 2010 | Цлио Београд | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |