Predmet: Projektovanje, provera i analiza sistema upravljanja zaštitom životne sredine
(12 -
II1025) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 23.10.2012.. Predmeti preduslovi
Cilj predmeta je sticanje naprednih znanja studenata o konceptu implementacije, razvoja i načinu upravljanja zaštitom životne sredine u preduzećima sa stanovišta zahteva međunarodnog standarda ISO 14001:2004 bazirano na procesnom prilazu. Takođe, cilj predmeta je podizanje svesti studenata o značaju zaštite životne sredine za sveopšti razvitak ljudskog društva. Studenti koji odslušaju predmet i polože ispit su osposobljeni da: (1) u potpunosti razumeju zahteve međunarodnog standarda ISO 14001:2004, (2) stiču znanja i veštine za ocenu zaštite životne sredine sa stanovišta lokacije i delatnosti preduzeća, (3) stiču znanja i veštine za projektovanje i planiranje sistema upravljanja zaštitom životne sredine, (4) stiču znanja i veštine za vrednovanje aspekata zaštite životne sredine, (5) stiču znanja i veštine za vrednovanje učinka zaštite životne sredine, (6) stiču znanja i veštine za ocenu i interpretaciji životnog ciklusa, (7) stiču znanja i veštine za definisanje načina reagovanja u vanrednim situacijama i (8) stiču znanja i veštine za učestvovanje u uspostavljanju sistema upravljanja zaštitom životne sredine, prema zahtevima standarda ISO 14001:2004 u bilo kom preduzeću. Predmet obuhvata razvoj koncepta održivog razvoja, globalne probleme životne sredine, uzroke i posledice degradacije životne sredine, napredne principe strategije i politke održivog razvoja, principe upravljanja ekološkim rizicima. Predmet obuhvata znanja u oblasti standardizacije upravljanja zaštitom životne sredine, metoda procene uticaja na životnu sredinu, itd. Deo sadržaja predmeta je posvećen međunarodnim konvencijama, evropskom i domaćem zakonodavstvu u oblasti životne sredine. Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima analize stanja, različitih strategija i izbora i ocene primenjenih strategija na očuvanju životne sredine. Na vežbama studenti realizuju seminarski rad koji po izradi prezentuju ostalim studentima grupe nakon čega se, uz pomoć asistenta, realizuje debata. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama.
|