Програм се примењује од 01.10.2009..
Намера наставника је да кроз овај курс студент:- разуме како методи механике могу применивати у анализи проблема биосистема који су комплекснијии у принципу слабије дефинисани од техничких које углавном еине једноставне геометријске форме),- разуме како се механичке функције повезују садругим функцијама (биолошким, хемијским, електро, неуролошким) у људском телу,- разуме како старење, болест и траума утичу на промене механичких функција, - анализира конкретне механиеке моделе структура кардиоваскуларног система
После овог курса студент треба да је способан да:- повеже знање стечено у инжењерским курсевима механике са анализом биомеханичких система,- примени стечено знање у анализи кретања конкретних биомеханичких система, тј. да идентификује, формулише (идеализује практичне проблеме употребом одговарајуаег математичког модела) и реши проблем из области коју покрива садржај који следи,- комуницира и ради у мултидисциплинарном тиму-самостално вежба, марљиво ради и креативно размишља. - демонстрира разумевање и вештину као и да науеено употреби за дизајн нових решења био-инжењерских проблема.- уопштава конкретне механичке моделе и симулира нормална и патолошка стања за различите вредности параметара у моделу.
Структура кардиоваскуларног система. Основе биологије ћелије и понашања меких ткива. Биотранспортни процеси. Нормални артеријски зид. Структура и функција. Конститутивне једначине експерименталне методе мерења деформација. Анализа напона. Васкуларни поремећаји: хипертензија, интракранијалне анеуризме, атеросклероза, аортне анеуризме. Васкуларна адаптација. Нормално и остарело срце. Структура и функције. Осврт на структуру и функцију крви, плућа, бубрега и јетре. Осврт на нумеричке методе биомеханике континуума.
Предавања, аудиторне вежбе, рачунске вежбе. Домааи задаци, као метод провере разумевања уведених појмова и употребе уведених метода семогу радити и у групи. Практични део испита - два задатка студенти раде самостално. Међутим, студенти који редовно раде домаће задатке имају могућност да практични део - задатке, замене семинарским радом који се бави применом стечених знања у анализи кретања конкретних система. При томе се са сваком групом одржавају индивидуалне консултације. Током израде семинарског рада студенти проширују своје знање механике, математичке анализе, постају вештији у примени компјутерских метода, и употреби страног језика који користе. Испит се завршава усменим делом.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
J.D. Humphrey | Cardiovascular solid mechanics, cells tissues, and organs | 1999 | Springer, New York | Енглески |
N. Ayache (ed.) | Computational models for the human body | 2001 | Elsevier, Amsterdam | Енглески |
K. A. Athanasiou, R.M. Natoli | Introduction to continuum biomechanics | 1999 | Morgan & Claypool | Енглески |
C. Kleinstreuer | Biofluid Dynamics | 2003 | Taylor & Francis, Boca Raton | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
Практични део испита - задаци | не | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |