Предмет: Графички дизајн
(06 -
F401) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2004.. Предмет је конципиран у оквиру савременог дискурса графичког дизајна, што подразумева да поред визуелног и практичног обликовања форме, истражује и њене могућности у оквиру контекста. С тога је, као крајњи циљ пројектовано, да након положеног испита из овог предмета студент буде способан да имплементира прикупљено знање из различитих дисциплина, те да уз коришћење адекватних симбола и садржаја, и смештањем истих у одговарајући контекст, обезбеди приступачну и ефикасну комуникацију према примаоцу тј. крајњем кориснику. У програму едукације графичког дизајнера укључени су релевантни аспекти из различитих дисциплина, будући да елеменат контекстуалности у савременом схватању графичког дизајна, укључује аспекте дисциплина: семиотике, социологије, политике, понајвише примењене психологије. Уочавањем и развијањем веза између графичког дизајна и ширег контекста хуманистичких—друштвених наука, студенти имају прилику да искусе стваран потенцијал поља деловања и стечена знања надаље квалитетно искористе у струци, самосталном раду и даљем образовању. Предмет ГРАФИЧКИ ДИЗАЈН садржи теоријски и практичан део. Предавања у оквиру теоријског дела предмета обухватају следеће тематске целине: • Графички дизајн појам и предмет/савремени дискурс • Графички дизајн као комуникација и процес • Пропаганда/Методе и технике пропаганде • Пропагандни плакат • Избор ефикасне пропагандне теме • Нагони и апели у оглашавању • Изражајна средства графичког дизајна • Историјат плаката • Регистри и нивои рекламних кодова/ вербални регистар поруке • Регистри и нивои рекламних кодова/ визуелни регистар поруке • Дизајн магазина и ревија • Историјат дизајна едиторијала/модернизам, постмодернизам, деконструктивизам У оквиру практичног дела предмета, кроз вежбе и графичке радове обухваћене су следеће тематске целине: • Дизајн пропагандног плаката • Дизајнревијалног огласа • Комерцијална фотографија • Фотографисање производа • Дизајн директних средстава економске пропаганде/ летак • Дизајн насловне стране магазина • Дизајн и прелом магазина и ревија Предавања; рачунарске (Ц) вежбе. Консултације.
|