Предмет: Социологија културе
(06 -
F108) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2004.. Оспособљеност графичких инжењера да схвате друштвени значај, улогу, функције и карактеристике културе у модерном друштву како би се успешније бавили графичким дизајном. Кроз анализирање актуелних тема из области социологије културе, студентима се настоји пружити потпунији увид у друштвену динамику и показати важност познавања међузависности свих сфера друштва. Стицање знања о особинама, значају и друштвеним функцијама културе, стицање знања о комуникацији и облицима комуникације, стицање знања о карактеристикама модерне и постмодерне културе и уметности, стицање знања о значају и улози графичког дизајна у естетизацији модерног света. Разумевање процеса који се одвијају на глобалном плану и увиђање њиховог утицаја на културу. Поред стварања слике и разумевања макро друштвеног плана, важно је и стицање знања о микро плану, односно о интеракцији и комуникацији међу људима и њиховој улози у обликовању друштвене стварности. Појам и елементи културе: појам културе, култура и друштво, култура и цивилизација, вредности, потребе и норме, култура и морал, култура и религија, материјална и духовна култура, субкултура и контракултура, култура и наука, култура и идеологија, култура и идентитет. Култура и комуникација: појам комуникације, облици комуникације, вербална, невербална, интерперсонална, руморна и масовна комуникација, говорни обрасци, управљање утиском о себи, графичка комуникација. Медији и друштво: масовни медији, теорије о медијима; медијски империјализам и културна хегемонија, утицај медија на друштво. Друштво и култура:масовно друштво, масовна култура, културна индустрија, глобализација и култура, културни плурализам, интеркултуралност; Социологија уметности: појам уметности, тржиште и вредности, уметност и кич, уметност (култура) и насиље. Култура као начин живота-мода, имиџ, идолатрија. Модерна и поистмодерна култура:диференцијација, рационализација и комодификација модерне културе; хиперкомодификација, хиперрационализација и хипердиференцијациај као карактеристике постмодерне културе. Графички дизајн и модерно друштво: дизајнерска идеологија; естетика робне производње, дизајн као стварање и управљање естетским доживљајима људи; естететизација у модерном друштву. Настава се изводи у облику предавања и учешћа студента у расправи о изложеним проблемима, као и израде семинарских радова, излагања семенираских радова на вежбама и дискусије студената о проблемима семинарског рада.
|