Predmet: Grafički dizajn
(17 -
F401) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2004.. Predmet je koncipiran u okviru savremenog diskursa grafičkog dizajna, što podrazumeva da pored izučavanja i praktičnog oblikovanja forme, istražuje i njene mogućnosti u okviru konteksta. S toga je, kao krajnji cilj projektovano, da nakon položenog ispita iz ovog predmeta student bude sposoban da implementira prikupljeno znanje iz različitih disciplina, te da uz korišćenje adekvatnih simbola i sadržaja, i smeštanjem istih u odgovarajući kontekst, obezbedi pristupačnu i efektivnu komunikaciju prema primaocu tj. krajnjem korisniku. U programu edukacije grafičkog dizajnera uključeni su relevantni aspekti iz različitih disciplina, budući da elemenat kontekstualnosti u savremenom shvatanju grafičkog dizajna, uključuje aspekte disciplina: semiotike, sociologije, politike, ponajviše primenjene psihologije. Uočavanjem i razvijanjem veza između grafičkog dizajna i šireg konteksta humanističkih—društvenih nauka, studenti imaju priliku da iskuse stvaran potencijal polja delovanja i stečena znanja nadalje kvalitetno iskoriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju. Predmet Grafički dizajn sadrži teorijski i praktičan deo. Predavanja u okviru teorijskog dela predmeta obuhvataju sledeće tematske celine: Kultura dizajna – dizajn i proizvodnja, Grafički dizajn pojam i predmet – savremeni diskurs, Propaganda – metode i tehnike propagande, Poruke u sistemu tržišne komunikacije – oglašavanje, Izbor efikasne propagandne teme, Nagoni i apeli u oglašavanju, Registri i nivoi u porukama grafičke komunikacije – verbalni registar poruke, Registri i nivoi u porukama grafičke komunikacije – vizuelni registar poruke, Društvena semiotika: reprezentativno značenje, interaktivno značenje, kompoziciono značenje, Nastanak nove profesije grafički dizajn: umetnička štampa, umetnosti i zanati, art nuvo–jugenstil–secesija, moderni umetnički plakat, informativni funkcionalizam. Grafički dizajn društveno-umetničkih avangardi i modernizma: futurizam, dada, konstruktivizam, de stijl, bauhaus, internacionalni stil, Dizajn magazina i revija, Modernizam u oblikovanju magazina – art direkcije, Tipografski stilovi potkulture: pop, psihodelija, pank, Grafički dizajn otpora i aktivizma: poljska škola plakata, grapus, Postmodernizam u grafičkom dizajnu, Savremeni stilovi grafičkog dizajna: zombi modernizam, modernizam 2.0, multi stil.
U okviru praktičnog dela predmeta, kroz vežbe i grafičke radove obuhvaćene su sledeće tematske celine: Dizajn vizuelnog identiteta propagandne akcije, Dizajn i prelom magazina i revija. Predavanja na kursu se izvode uz slajd prezentacije s brojnim audio i video prilozima. Na računarskim vežbama studenti nastavu prate putem projektovanih prezentacija. Na računarskim vežbama studenti se obučavaju za rad u savremenim grafičkim aplikacijiama za vektorsko crtanje, obradu slike i oblikovanje sloga. Grafičke radove studenti realizuju uz redovne konsultacije sa predmetnim nastavnikom i asistentima.
|