Предмет: Процеси комерцијалног пословања
(17 -
IM1019) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2013.. Циљеви предмета Процеси комерцијалног пословања у предузећу су: (1) разумевање процеса у оквиру функције комерцијалних послова у предузећу, (2) разумевање значаја и места комерцијалне функције у структури предузећа, (3) развој вештина код дипломираних инжењера менаџмента за учешће у реализацији процеса набавке, продаје и складиштења, (4) стицање знања о повезаности функције комерцијални послови са осталим функцијама у предузећу. Дипломирани инжењер менаџмента ће имати компетенције за учешће у тимовима који реализује набавку и продају и за реализацију задатака и решавање техничких проблема у постпродајном сервису. Студенти су оспособљени за формулисање захтева за набавку, учешће у решавању проблема приликом набавке у смислу одлука о супституцији и др., за квалитативни и квантитативни пријем улазних материјала. Оспособљени су за коришћење документације и комерцијалну коресподенцију. Они ће моћи да учествују у решавању проблема рекламације продатих производа и да дају подршку у постпродајном сервису. Такође ће бити у стању да пројектују процесе набавке, продаје и складиштења. Функција Комерцијани послови, позиција у предузећу, организација функције; Набавка: Процеси набавке, утврђивање потреба за улазним материјалима, дефинисање захтева за квалитет набављених материјала, одлучивање о количини и динамици потреба, односи са добављачима и поручивање, квалитативни пријем, складиштење и вредновање процеса набавке, набавка технологије и услуга, набавка основних средстава, специфичности и значај јавних набавки, савремени системи набавке; Продаја: Процеси продаје, улога продаје у предузећу, фактори успеха, стварање нове вредности у оквиру процеса, обликовање решења за производе, продаја у индустријском и трговинском систему, основни појмови о бонификацијама (рабат, каса сконто, пенали и награде), маржа, продаја услуга, улога инжењера у продаји, евалуација запослених према циљевима, кључни купци у индустрији, селекција, кључни фактори успеха, предвиђања и обликовање буџета за постпродају, одређивање локације за постпродају, управљање категоријама производа (просторне структуре). Електронска трговина, управљање односима са купцима, коресподенција и токови информација у комерцијалном пословању. Складиштење: Технички услови чувања улазних материјала и производа, залихе - врсте залиха и управљање залихама. Носиоци информација (упит, понуда, предрачун, рачун, профактура, фактура, уговор, записник о пријему робе, складишна документација); Веза функције Комерцијални послови са другим функцијама; Трендови у пословању. Настава на предмету обухвата предавања, рачунске и рачунарске вежбе у оквиру којих се помоћу симулација поспешује разумевање процеса у оквиру Комерцијалне функције. Настава на предмету је интензивно подржана платформом за учење на даљину (Moodle).
|