Програм се примењује од 01.10.2010..
Омогућити студентима разумевање основа модерних рачунарских система и технологија и њихових примена у инжењерству, као и стицање основних знања и вештина потребних за за те намене. Студенти треба да овладају методама и техникама рада са средствима информационих технологија и да науче да користе нека од стандардних апликативних решења са фреквентном употребом у инжењерској пракси. Неопходни технолошки елементи ће бити наглашени у мери нужној за пословну примену рачунарских система. Студенти стичу практична знања у примени конверзије бројева, у примени асемблерских наредби као симболичких ознака машинских наредби, практична знања употребом софтвера за руковање текст процесорима, програмима за обраду табела, апликацијама за израду мултимедијалних презентација и коришћење Интернета.
Савладавањем планираног наставног садржаја студенти стичу компетенције које се огледају у темељном познавању и разумевању основних елемената везаних за примену савремених рачунарских система. Упознавањем савремених софтверских алата студенти ће бити у могућности да их користе ради проширења својих знања из других области које проучавају у оквиру студијског програма. Применом ових алата они ће са једне стране моћи да решавају конкретне проблеме из специфичних области, а са друге стране да на савремен и ефикасан начин прибаве информације о најновијим сазнањима из одговарајуће области.
Теоријска настава - Информациона технологија и трендови њеног развоја. Показатељи перформанси информационих технологија. Историјат рачунара. Архитектуре рачунарских система. Критеријуми за конфигурисање пословног рачунарског система. Типови рачунара и начин функционисања. Значај и типови рачунарских мрежа. Интернет, интранет и екстранет. Системски софтвер. Апликативни софтвер. Развој програмских језика са посебним освртом на Асемблер. Програмски језик Ц. Претње рачунарским системима. Мере обезбеђења рачунарских система. Информациони системи. Практична настава - Студије случаја
Вербално-текстуална метода, илустративно-демонстративна метода, кибернетичка/проблемска метода, метода практичног рада на рачунару.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Williams B., Sawyer S. | Using Information Technology | 2015 | 11e Complete Edition, McGraw-Hill Education | Енглески |
Parsons J., Oja D. | New Perspectives on Computer Concepts 2012 | 2012 | 14th Edition, Thomson Course Technology | Енглески |
Марчићевић Ж., Марошан З. | Примена информационих технологија | 2010 | Висока пословна школа струковних студија, Нови Сад | Српски језик |
Yatsko, A., Suslow, W. | Insight into Theoretical and Applied Informatics : Introduction to Information Technologies and Computer Science | 2015 | De Gruyter Open, Berlin | Енглески |
ХАЈДУКОВИЋ, Мирослав | Организација рачунара | 1996 | Нови Сад: аутор | Српски језик |
Прокин, М. | Рачунарска електроника | 2005 | Академска мисао, Београд | Српски језик |
Хајдуковић, М. Живанов, Ж. | Архитектура рачунара: (преглед принципа и еволуције) | 2017 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Ковачевић, В. и др. | Архитектуре и алгоритми дигиталних сигнал процесора И | 2005 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Радивојевић, Р. | Техника и друштво | 2003 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Радивојевић, Р. | Техника и друштво | 2009 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 25.00 |
Тест | да | да | 20.00 |
Присуство на лабораторијским вежбама | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |