Програм се примењује од 01.10.2004..
Предмет је конципиран у оквиру савременог дискурса графичког дизајна, што подразумева да поред изучавања и практичног обликовања форме, истражује и њене могућности у оквиру контекста. С тога је, као крајњи циљ пројектовано, да након положеног испита из овог предмета студент буде способан да имплементира прикупљено знање из различитих дисциплина, те да уз коришћење адекватних симбола и садржаја, и смештањем истих у одговарајући контекст, обезбеди приступачну и ефективну комуникацију према примаоцу тј. крајњем кориснику.
У програму едукације графичког дизајнера укључени су релевантни аспекти из различитих дисциплина, будући да елеменат контекстуалности у савременом схватању графичког дизајна, укључује аспекте дисциплина: семиотике, социологије, политике, понајвише примењене психологије. Уочавањем и развијањем веза између графичког дизајна и ширег контекста хуманистичких—друштвених наука, студенти имају прилику да искусе стваран потенцијал поља деловања и стечена знања надаље квалитетно искористе у струци, самосталном раду и даљем образовању.
Предмет Графички дизајн садржи теоријски и практичан део. Предавања у оквиру теоријског дела предмета обухватају следеће тематске целине: Култура дизајна – дизајн и производња, Графички дизајн појам и предмет – савремени дискурс, Пропаганда – методе и технике пропаганде, Поруке у систему тржишне комуникације – оглашавање, Избор ефикасне пропагандне теме, Нагони и апели у оглашавању, Регистри и нивои у порукама графичке комуникације – вербални регистар поруке, Регистри и нивои у порукама графичке комуникације – визуелни регистар поруке, Друштвена семиотика: репрезентативно значење, интерактивно значење, композиционо значење, Настанак нове професије графички дизајн: уметничка штампа, уметности и занати, арт нуво–југенстил–сецесија, модерни уметнички плакат, информативни функционализам. Графички дизајн друштвено-уметничких авангарди и модернизма: футуризам, дада, конструктивизам, де стијл, баухаус, интернационални стил, Дизајн магазина и ревија, Модернизам у обликовању магазина – арт дирекције, Типографски стилови поткултуре: поп, психоделија, панк, Графички дизајн отпора и активизма: пољска школа плаката, грапус, Постмодернизам у графичком дизајну, Савремени стилови графичког дизајна: зомби модернизам, модернизам 2.0, мулти стил.
У оквиру практичног дела предмета, кроз вежбе и графичке радове обухваћене су следеће тематске целине: Дизајн визуелног идентитета пропагандне акције, Дизајн и прелом магазина и ревија.
Предавања на курсу се изводе уз слајд презентације с бројним аудио и видео прилозима. На рачунарским вежбама студенти наставу прате путем пројектованих презентација. На рачунарским вежбама студенти се обучавају за рад у савременим графичким апликацијиама за векторско цртање, обраду слике и обликовање слога. Графичке радове студенти реализују уз редовне консултације са предметним наставником и асистентима.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Недељковић, М. | Маркетиншки приручник | 2001 | Дневник новине и часописи, Нови Сад | Српски језик |
Фрухт, М., Ракић, М. | Графички дизајн : Креација за тржиште | 2004 | Завод за издавање уџбеника и наставних средстава, Београд | Српски језик |
Недељковић, С., Недељковић, М. | Графичко обликовање и писмо | 2006 | Завод за уџбенике и наставна средства, Београд | Српски језик |
Hembree, R. | Комплетан графички дизајн | 2008 | Дон Вас, Београд | Српски језик |
Messaris, P. | Visual Persuasion | 1997 | Sage Publications, Inc. | Енглески |
Van Leeuwen, Т; Jewitt, C. | The Handbook of Visual Analysis | 2001 | Sage Publications, Ltd. | Енглески |
Kress, G., Leeuwen, T. | Reading Images: The Gramar of Visual Design | 2006 | Teylor and Francis, Routledge | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Одбрањене рачунарске вежбе | да | да | 10.00 |
Домаћи задатак | да | да | 10.00 |
Графички рад | да | да | 20.00 |
Графички рад | да | да | 20.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
Теоријски део испита | не | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 10.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| Василић Петар Асистент из уметничког поља | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |