Predmet: Industrijski dizajn
(17 -
F408) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2004.. Osnovni cilj ovog predmeta je osposobljavanje studenata za profesionalno angažovanje u različitim fazama procesa razvoja industrijskog proizvoda i samostalnu ili kolaborativnu pripremu predloga dizajna proizvoda kroz definisanje njegovih karakteristika. Veštine za komunikaciju i razumevanja različitih aktivnosti obuhvaćenih procesom razvoja industrijskog proizvoda stiču se kroz znanja o prikupljanju podataka o tržištu i potrošaču, generisanju ideja za nov proizvod ili unapređenje postojećeg proizvoda, tehnikama za izradu i evaluaciju makete i prototipa i zaštiti intelektualne svojine stvorene u procesu razvoja industrijskog proizvoda. Kao posebno značajan cilj postavlja se ovladavanje tehnikama pripreme savremenih softverskih alata za vizuelizaciju ideje i definisanje osobina proizvoda. Nakon uspešno završenog kursa student je osposobljen za uključivanje u proces razvoja industrijskih proizvoda u fazama istraživanja vezanih za tržište i potrošača , tumačenja rezultata istraživanja, definisanja osobina proizvoda, izrade i evaluacije makete i prototipa i zaštite intelektualne svojine stvorene u procesu razvoja industrijskog proizvoda. Osposobljen je da primenom adekvatnih metoda ostvari uspešnu komunikaciju sa saradnicima na razvoju novih ideja i unapređenju industrijskih proizvoda. Teorijska znanja i praktične veštine stečene u okviru ovog predmeta se koriste u profesionalnom angažmanu prilikom razvoja proizvoda i kao podloga za dalje obrazovanje u oblasti. Kursom su obuhvaćene informacije koje studente upoznaju sa definicijom i teorijom industrijskog dizajna, istorijskim aspektima dizajna proizvoda, istaknutim savremenim dizajnerima proizvoda i primerima uspešnog industrijskog dizajna kroz vreme. Scenario razvoja proizvoda se obrađuje upoznavanjem sa teoretskim osnovama i praktično kroz vežbanja primene metoda sakupljanja informacija o potrebama potrošača. Tumačenje i prezentacija rezultata istraživanja tržišta. Metode za razvoj novih ideja (bujica ideja, 635, itd.) i kreativan pristup rešavanju zadataka pri dizajnu industrijskih proizvoda primenom principa dizajna. celine se obrađuju teoretski i praktično kroz vežbanja i zadatke koje studenti rešavaju pojedinačno ili grupno. Ekološki aspekti dizajna proizvoda se obrađuju kroz sagledavanje mogućnosti ekološke optimizacije proizvoda u svim fazama životnog ciklusa. Zaštiti intelektualne svojine stvorene u procesu razvoja industrijskog proizvoda (patent, autorsko pravo, registrovani žig, registrovani industrijski dizajn, poslovna tajna) posvećena je naročita pažnja. Usko profilisani stručni pristup razvoju i dizajna proizvoda, podrazumeva korišćenje savremenih softverskih alata za prikupljanje i obradu informacija, prezentaciju ideje, izradu i ispitivanje modela, kao i izrade makete ili prototipa proizvoda. Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. U okviru predavanja se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima savremenih rešenja u oblasti dizajna industrijskih proizvoda radi lakšeg razumevanja i praćenja predmetne materije. Predavanja su potpomognuta prezentacijom koja sadrži: tekst, slike, animacije i video materijale. Na većem delu predavanja je predviđeno aktivno učešće studenata. Znanja stečena na predavanjima se uvežbavaju kroz praktične primere uz asistenciju izvođača nastave. Računarske vežbe su organizovane na način da izgrade praktične veštine neophodne za uspešno učešće u procesu razvoja proizvoda. Prvi deo vežbi posvećen je istraživanju tržišta i generisanju ideja, dok drugi deo podrazumeva praktičnu primenu znanja o dizajnu proizvoda u cilju definisanja njegovih osobina i izradu virtualnog modela proizvoda primenom računara. Priručnik za vežbe je propraćen animacijama i video materijalom postupka rešavanja zadataka vezanih za sadržaj vežbe.
|