Предмет: Менаџмент иновација и промена
(12 -
IM1206) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2013.. Циљ предмета Менаџмент иновација и промена јесте да омогући студентима да разумеју концепте иновација и промена, њихове међузависности и да на бази тог разумевања развију знања и вештине неопходне за управљање иновацијама и променама. Циљ предмета је да код будућих инжењера развије способности (1) анализе досадашњег и будућег развоја технологије и тржишта повезаног са одређеним производом/услугом или процесом; (2) препознавања извора промена унутар и ван организација; и (3) синтезе одговарајућих стратегија за управљање иновацијама и променама. Додатно, студенти ће стећи основна знања о елементима и заштити интелектуалне својине. Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) користе алате за анализу развоја технологије и тржишта повезаног са одређеним производом/услугом или процесом, (2) да на основу резултата анализе изводе закључке, предлажу и упоређују различите иновационе стратегије; (3) обликују акциони план којим се врши примена одабране стратегије и (4) учествују у примени стратегије кроз развој самосталног (на технологији заснованог) предузетничког подухвата или у предузећу са позиције инжењера који се бави развојем нових производа, који води истраживачки тим или се налази на руководећој позицији. Такође, биће оспособљени да анализирају контест промене у различитим организацијама и дефинишу стратегије и планове за усвајање и креирање промена. Овај предмет разматра менаџмент иновација и промена из две различите перспективе: перспективе малих, брзо растућих иновативних фирми и перспективе великих компанија у приватном сектору. Кључне промене у организацији и спољашњем окружењу. Препознавање, избор, усвајање и реаговање. Различити модели управљања променама; детаљан опис Адижесовог модела. Доношење квалитетних одлука. Елементи ефикасног спровођења одлука у предузећу. Иновација и инвенција. Стратегије спровођења промена. Организација и промене, утицај иновационих активности на промене у предузећу . Управљање променама у условима кризе. Типологија иновација. Иновације и промене. Иновација као менаџмент и инжењерски процес. Иновације и предузетништво. Модели иновационих процеса од идеје до реализације. Иновационе стратегије; Национално и конкурентско окружење; Позиција предузећа (основне компетенције, пет портерових сила). Иновација и утицај технолошких трајекторија; Унутрашњи процеси и ресурси; Улога интелектуалне својине у менаџменту иновација; Мерење иновативности; Иновативна организација (типови, карактеристике, организациона структура и организациона култура). Иновациони радар; Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. Предавања делом реализују гостујући предавачи. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – пословним инкубаторима, Заводу за интелектуалну својину и слично.
|