Предмет: Стратешки менаџмент
(12 -
IM1104) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2013.. Циљ предмета је (1) развој и јачање стратешке компоненте у размишљању код студената, (2) интеграција знања о функцијама у предузећу и разумевање функционалних стратегија, (3) разумевање основних концепата дејства на стратешком нивоу у индистријским системима (4) стицање знања о динамичком утицају стратешких активности, акционог плана предузећа, на стратегију предузећа. Циљ је да се употпуни и интегрише компонента стратешког размишљања неопходна инжењерима који заузимају позиције у оквиру функције Управљање системом. Студенти који одслушају предмет и положе испит су оспособљени да: (1) стратешки утврде елементе развоја индустријских система, (2) користе алате за анализу стања у предузећу, изводе закључке, предлажу и пореде различите стратегије, (3) обликују акциони план којим се врши примена одабране стратегије и (4) учествују у примени стратегије у предузећу са позиције инжењера који се налази на руководећој или позицији аналитичара. Природа стратешког менаџмента у индустрији. Интерна и екстерна анализа стања: Екстерна анализа стања (анализа PEST, 5 Портерових сила, конкурентна интелигенција, матрица EFE). Анализа унутар индустрије. RBV. Функционална анализа стратегије. ИТ анализа. Анализа ланца вредности. Матрица IFE. Краткорочни и дугорочни циљеви: Трансформација ланца вредности у конкурентску предност. Дугорочни циљеви. Стратешки циљеви. Примена избалансиране листе циљева. Врсте и диверзификација стратегије. Формирање, процена и избор стратегије: Примена матрице SWOT и SPACE. Формулација и примена стратегије. Матрица QSPM. Годишњи циљеви. Алокација ресурса. Усклађивање структуре и стратегије. Функционална примена стратегије. Анализа, процена и контрола стратегије. EPS/EBIT анализа. Стратегија одрживог развоја. Глобални утицај. Геосоциолошка специфичност. FAROUT метод, СЕРВО анализа, McKinsey 7S, Shadowing, Product Line анализа, Win/Loss анализа, анализа стратешке повезаности, анализа репутације предузећа, анализа критичних фактора предузећа, технолошка анализа, Linchpin анализа. Настава на предмету обухвата предавања са примерима анализе стања, различитих стратегија и избора и оцене примењених стратегија. У оквиру вежби се подстиче рад у групама, рачунарска симулација примене стратегија. Део вежби се одвија уз помоћ рачунара. Настава на предмету је интензивно подржана платформом за учење на даљину (Моодле).
|