Program se primenjuje od 01.02.2008..
Zvuk je važan deo multimedijalnih animacija, video klipova, računarskih igrica i filma. Treba razumeti prirodu zvuka i njegove osnovne karakteristike. Objasniti šta i kako čovek čuje, kako razlikuje nivo i frekvencijski sadržaj zvuka i kako opaža pravac u kom se nalazi izvor zvuka. Objasniti kako na prenos i percepciju zvuka utiču zatvoreni prostori kao što su sobe i studijski prostori. Detaljnije predstaviti audio signale (govor i muziku), audio tehniku za snimanje i reprodukciju, kao i alate za analizu i obradu zvuka u multimedijalnom okruženju na računaru.
Studenti će naučiti kako nastaju i kako se prostiru zvučni talasi, šta čovek čuje i kako zvuk utiče na čoveka, kako se zvuk snima, prenosi i reprodukuje. Razumeće razlike u ponašanju zvuka u otvorenom i zatvorenom prostoru i umeće da ocene akustički ambijent (u pogledu razumljivosti govora i kvaliteta muzike), da izaberu i postave audio tehniku za snimanje govora, muzike i ambijentalnog zvuka. Naučiće da pomoću računara obrade audio snimke i uklope ih u multimedijalno okruženje.
•Fizičke karakteristike zvuka (zakonitosti nastajanja i prostiranja zvučnih talasa). •Percepcija zvuka (čujno područje; binauralna lokalizacija zvuka i efekat maskiranja, karakteristike govora i muzike). • Mikrofoni, zvučnici i slušalice (principi rada i karakteristike; mikrofonski nizovi za 3D snimanje zvuka). •Audio miksete (audio-vizuelne kontrole, regulacija nivoa, filtri, regulacija dinamike i reverberacije, monitoring i montaža zvuka, višekanalno snimanje zvuka (5.1, 7.1, 10.2,...)). •Akustički kvalitet profesionalnih prostora i sistema za snimanje i reprodukciju zvuka (objektivna merenja i subjektivna ispitivanja parametara zvučnog polja, optimalni uslovi snimanja i reprodukcije zvuka). •Audio sistemi za snimanje govornog i muzičkog programa i zvučne efekte (izbor i postavke mikrofona, zvuk za film i video). •Formati snimanja, prenosa i zapisa audio informacija u multimedijalnom okruženju na računaru (MIDI, MPEG, HD i 3D zvuk). •Virtualni prostorni zvuk (3D prostorno procesiranje zvuka korišćenjem dvokanalnog snimanja i reprodukcije, kodovanje i dekodovanje u sistemima za oblikovanje virtualnog prostornog zvuka). •Profesionalni audio sistemi podržani računarom za snimanje i reproduciju zvuka, upravljanje audio miksetom, programska rešenja za uređivanje i obradu muzike, višekanalni sistemi i njihova kompatibilnost, razmena programskog materijala (Sound Forge). •Projektovanje ozvučenja otvorenih i zatvorenih prostora. Mikrofonski i zvučnički sistemi za visokokvalitetnu reprodukciju.
Predavanja se izvode koristeći Power Point prezentacije koje su dostupne studentima u .pdf formatu. Prezentacije s posebno kreiranim audio i video prilozima i animacijama demonstriraju i ilustruju ključne detalje na predavanjima. Prvi deo kursa (akustika) praćen je auditornim vežbama. Drugi deo kursa (audio tehnika) praćen je vežbama u Laboratoriji za akustiku i govorne tehnologije na FTN. Organizovana je i poseta Radio Novom Sadu, gde se studenti praktično upoznaju s audio tehnikom, muzičkim i govornim studijima, gluvom sobom i dramskim kompleksom. Predviđena je izrada semestralnog rada čija odbrana predstavlja jednu od predispitnih obaveza. Samostalni deo rada studenta podržan je preko web portala Katedre za telekomunikacije i obradu signala - www.ktios.net.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Petar Pravica, Dragan Drinčić | “Elektroakustika” | 2006 | VISER Beograd | Srpski jezik |
Miomir Mijić | “Audio sistemi” | 2011 | Akademska misao, Beograd | Srpski jezik |
Vlado Delić | Skripta sa predavanja | 2012 | www.ktios.net | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 10.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 50.00 |
Kolokvijum | da | ne | 20.00 |
Prezentacija | da | da | 10.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Laboratorijske vežbe |
| | Organizacija izvođenja laboratorijskih vežbi-laboranti |