Program se primenjuje od 05.10.2012..
Ovo je uvodni predmet koji treba da omogući studentima razumevanje značajnog i neraskidivog odnosa između energije, društva, privrede i okruženja. Treba da ukaže na neophodnost multidisciplinarnog sagledavanja problema sa kojima se društvo i privreda danas susreću.
Stečena znanja su osnova za dalje studiranje i za praćenje drugih stručnih predmeta. Razvoj društene svesti o problemima životne sredine i energetike.
Istorijski razvoj društva i energija. Prva i druga (energetska) industrijska revolucija, treća (informatička) revolucija. Pojam energije, vrste energije i energetske tehnologijeDruštveni aspekti proizvodnje i korišćenja energije. Stanje životne sredine kao posledica ljudskog delovanja i upotrebe energije. Projekcije i scenarija kretanja dugoročnog razvoja energetskog sektora. Odnos energetskog intenziteta i GDP-a. Reflektovanje budućeg razvoja civilizacije i rasta društenog standarda na buduće generacije, privredu i okruženje. Funkcionisanje energetskog tržišta i kretanje cena. Značaj sprovođenja energetske politike i programa racionalnog korišćenja energije za privredu, društvo i okruženje.
Predavanja. Auditorne vežbe. Konsultacije.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Grković V, Gvozdenac-Urošević B. | Energija i društvo - skripta | 2009 | FTN, Novi Sad | Srpski jezik |
Harris J. | Ekonomija životne sredine i prirodnih resursa-savremeni pristup | 2009 | Data status, Beograd | Srpski jezik |
Nikolić M, Mihajlović Milanović Z, Mandal Š. | Ekonomika energetike | 2003 | Ekonomski fakukltet Beograd | Srpski jezik |
Požar H. | Osnove energetike (Prvi i Drugi svezak) | 1976 | Školska knjiga Zagreb, Zagreb | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 10.00 |
Test | da | da | 10.00 |
Domaći zadatak | da | da | 5.00 |
Domaći zadatak | da | da | 5.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 70.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |