Програм се примењује од 25.10.2006..
Стицање основних знања о начину функционисања телекомуникационих система, основних блокова и њихове улоге на предајној страни, основним карактеристикама комуникационог канала и основних блокова и њихових карактеристика на пријемној страни. Студент треба да стекне глобалну слику о редоследу процесирања у сваком од блокова и способност да имплементира комплетан комуникациони ланац за најједноставније реализације комуникационих система у софтверском алату MATLAB и интерпретира добијене резултате.
Студент који успешно савлада градиво из овог предмета биће у стању да препозна и објасни основне блокове комуникационог система на страни предајника и пријемника и опише њихове основне функције, имплементира основне реализације сваког од комуникационих блокова коришћењем MATLAB Communication Toolbox-а и подешава њихове основне параметре, имплементира комплетан симулациони ланац основне реализације комуникационог система у MATLAB-у и подешава и прилагођава основне параметре основних блокова у оквиру комплексног система, прикаже и интерпретира резултате симулација комуникационих система у MATLAB-у.
Делови комуникационог система. Увод у сигнале у комуникацијама: сигнал као носилац информације, аналогни и дигитални сигнали, сигнали у основном опсегу и модулисани сигнали. Медијуми за пренос сигнала. Основе компресије сигнала. OSI референтни модел и пакетизација података. Приступ каналу и мултиплексирање. Технике поузданог преноса података и заштитно кодовање. Напредне технике преноса сигнала. Увод у MATLAB. Генерисање сигнала у MATLAB-у. Генерисање модела канала у МАТЛАБ-у. Имплементација базичног модела комуникационог система у MATLAB-у. Принципи симулације комплетног комуникационог система.
Предавања, аудиторне вежбе, рачунарске вежбе, лабораторијске вежбе, консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Трповски, Ж. | Основи телекомуникација | 2004 | Делта прес, Нови Сад | Српски језик |
Proakis, J.G., Salehi, M., Bauch, G. | Contemporary Communication Systems Using MATLAB and Simulink, 2nd ed. | 2004 | Thomson brooks/cole, Belmont | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |