Предмет: Методе и технике управљања пројектима
(14 -
IZOO18) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 29.05.2014.. Упознавање студената са појмом пројекат, значајним процесима за управљање пројектима и стицање знања и вештина потребних за покретања и управљање пројектима унапређења и примене савремених технологија. Усвајање знања о постојећим стандардима и методологијама (PMI, IPMA…) и неопходности практичне примене знања управљања пројектима у свим пословним подручјима.. Кроз предмет се приказује како сложени ИТ пројекти могу бити ефективно испланирани, реализовани и надзирани. Који алати и методе се користе у појединим фазама развоја и на који начин се све то примењује у пракси. Након одслушаног предмета студенти ће бити оспособљени за иницирање пројеката, самостално решавање конкретних задатака, упознати са основним процесима, контролама и савременим методама (агилно управљање пројектима, /Scrum/, MSF…) које се користе у примени нових технологија и обучени за учествовање и вођење пројеката. Уводна разматрања о пројектима. Стандарди и методологије управљања пројектима (PMI, IPMA...). Управљање опсегом пројекта. Управљање интеграцијом. Управљање временом. Управљање трошковима. Управљање квалитетом пројекта. Управљање ресурсима. Управљање комуникацијом на пројекту. Управљање ризиком. Управљање набавком. Методологије управљања пројектима развоја базираног на ИТ. Функционална декомпозиција система коришћењем IDEF0 методологије. Агилно управљање пројектима. Scrum методологија. PRINCE2 методологија. MSF (Microsoft Solutions Framework) агилна методе пројектовања. Метод извођења наставе базиран је на мултимедијалним предавањима и рачунарским вежбама. На предавањима се објашњавају основни модели и теоријски прилази, а на конкретним примерима показује се примена стечених знања. На рачунарским вежбама се настава обавља у интерактивној форми кроз коришћење алата за моделовање. Метод извођења наставе подразумева да се најмање четрдесет процената времена посвети активном учешћу студената.
|