Предмет: Графички дизајн
(17 -
F401) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2004.. Предмет је конципиран у оквиру савременог дискурса графичког дизајна, што подразумева да поред изучавања и практичног обликовања форме, истражује и њене могућности у оквиру контекста. С тога је, као крајњи циљ пројектовано, да након положеног испита из овог предмета студент буде способан да имплементира прикупљено знање из различитих дисциплина, те да уз коришћење адекватних симбола и садржаја, и смештањем истих у одговарајући контекст, обезбеди приступачну и ефективну комуникацију према примаоцу тј. крајњем кориснику. У програму едукације графичког дизајнера укључени су релевантни аспекти из различитих дисциплина, будући да елеменат контекстуалности у савременом схватању графичког дизајна, укључује аспекте дисциплина: семиотике, социологије, политике, понајвише примењене психологије. Уочавањем и развијањем веза између графичког дизајна и ширег контекста хуманистичких—друштвених наука, студенти имају прилику да искусе стваран потенцијал поља деловања и стечена знања надаље квалитетно искористе у струци, самосталном раду и даљем образовању. Предмет Графички дизајн садржи теоријски и практичан део. Предавања у оквиру теоријског дела предмета обухватају следеће тематске целине: Култура дизајна – дизајн и производња, Графички дизајн појам и предмет – савремени дискурс, Пропаганда – методе и технике пропаганде, Поруке у систему тржишне комуникације – оглашавање, Избор ефикасне пропагандне теме, Нагони и апели у оглашавању, Регистри и нивои у порукама графичке комуникације – вербални регистар поруке, Регистри и нивои у порукама графичке комуникације – визуелни регистар поруке, Друштвена семиотика: репрезентативно значење, интерактивно значење, композиционо значење, Настанак нове професије графички дизајн: уметничка штампа, уметности и занати, арт нуво–југенстил–сецесија, модерни уметнички плакат, информативни функционализам. Графички дизајн друштвено-уметничких авангарди и модернизма: футуризам, дада, конструктивизам, де стијл, баухаус, интернационални стил, Дизајн магазина и ревија, Модернизам у обликовању магазина – арт дирекције, Типографски стилови поткултуре: поп, психоделија, панк, Графички дизајн отпора и активизма: пољска школа плаката, грапус, Постмодернизам у графичком дизајну, Савремени стилови графичког дизајна: зомби модернизам, модернизам 2.0, мулти стил.
У оквиру практичног дела предмета, кроз вежбе и графичке радове обухваћене су следеће тематске целине: Дизајн визуелног идентитета пропагандне акције, Дизајн и прелом магазина и ревија. Предавања на курсу се изводе уз слајд презентације с бројним аудио и видео прилозима. На рачунарским вежбама студенти наставу прате путем пројектованих презентација. На рачунарским вежбама студенти се обучавају за рад у савременим графичким апликацијиама за векторско цртање, обраду слике и обликовање слога. Графичке радове студенти реализују уз редовне консултације са предметним наставником и асистентима.
|