Програм се примењује од 01.10.2010..
Предмети предуслови
Оспособљавање студената да уважавају, формирају и креативно користе вредносни суд сентимента у свим видовима визуелних комуникација, а посебно у медијима као што су: звук, видео/филм, мултимедија, интернет и ВР (виртуелна реалност). Развијање вештине стварања суда естетског вредновања визуелних утисака процесом емпатије о категоријама као што су: складност, целовитост, лепота, узвишеност, љупкост, занимљивост, итд.
Да стечена знања користе у даљем процесу образовања као и у будућем професионалном раду.
Појам, дефиниција и значај естетике у визуелним комуникацијама; фактори суда сентимента: објективни и субјективни, свесни и несвесни; естетски феномени лошег укуса: кич, кемп и треш; универзални принципи естетике визуелних комуникација: рационално – когнитивни и принципи несвесних фактора; рационално когнитивни: математички и геометријски засновани на златном пресеку, геометријским трансформацијама и остали. Принципи несвесних фактора: архетипови, гешталт, имерзија, 3Д илузије и остали. Естетика графике: технички аспекти, елементи (линија, фигура, форма, покрет, текстура и боја) и принципи (пројекција, баланс, пропорција, ритам, емфаза и јединство) графичког израза; естетске карактеристике и теорија перцепције боја; врсте пројекција и њихова употреба у естетици визуелног.
Предавања,рачунарске вежбе. Консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Попконстантиновић, Б. | Естетика визуалних комуникација | 2013 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
William C. Wees | Light Moving in Time: Studies in the Visual Aesthetics of Avant-Garde Film | 1992 | University of California Press | Енглески |
Jacques Maquet | The Aesthetic Experience: An Anthropologist Looks at the Visual Arts | 1988 | Yale University Press | Енглески |
William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler | Universal Principles of Design | 2003 | Rockport Publishers | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Предавања |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |