Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ предмета Менаџмент иновација и промена јесте да омогући студентима да разумеју концепте иновација и промена, њихове међузависности и да на бази тог разумевања развију знања и вештине неопходне за управљање иновацијама и променама. Циљ предмета је да код будућих инжењера развије способности (1) анализе досадашњег и будућег развоја технологије и тржишта повезаног са одређеним производом/услугом или процесом; (2) препознавања извора промена унутар и ван организација; и (3) синтезе одговарајућих стратегија за управљање иновацијама и променама. Додатно, студенти ће стећи основна знања о елементима и заштити интелектуалне својине.
Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да: (1) користе алате за анализу развоја технологије и тржишта повезаног са одређеним производом/услугом или процесом, (2) да на основу резултата анализе изводе закључке, предлажу и упоређују различите иновационе стратегије; (3) обликују акциони план којим се врши примена одабране стратегије и (4) учествују у примени стратегије кроз развој самосталног (на технологији заснованог) предузетничког подухвата или у предузећу са позиције инжењера који се бави развојем нових производа, који води истраживачки тим или се налази на руководећој позицији. Такође, биће оспособљени да анализирају контест промене у различитим организацијама и дефинишу стратегије и планове за усвајање и креирање промена.
Овај предмет разматра менаџмент иновација и промена из две различите перспективе: перспективе малих, брзо растућих иновативних фирми и перспективе великих компанија у приватном сектору. Кључне промене у организацији и спољашњем окружењу. Препознавање, избор, усвајање и реаговање. Различити модели управљања променама; детаљан опис Адижесовог модела. Доношење квалитетних одлука. Елементи ефикасног спровођења одлука у предузећу. Иновација и инвенција. Стратегије спровођења промена. Организација и промене, утицај иновационих активности на промене у предузећу . Управљање променама у условима кризе. Типологија иновација. Иновације и промене. Иновација као менаџмент и инжењерски процес. Иновације и предузетништво. Модели иновационих процеса од идеје до реализације. Иновационе стратегије; Национално и конкурентско окружење; Позиција предузећа (основне компетенције, пет портерових сила). Иновација и утицај технолошких трајекторија; Унутрашњи процеси и ресурси; Улога интелектуалне својине у менаџменту иновација; Мерење иновативности; Иновативна организација (типови, карактеристике, организациона структура и организациона култура). Иновациони радар;
Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. Предавања делом реализују гостујући предавачи. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – пословним инкубаторима, Заводу за интелектуалну својину и слично.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Биљана Стошић | Менаџмент иновација – експертни системи, модели и методи | 2007 | ФОН, Београд | Српски језик |
Исак Адижес | Управљање променама | 2005 | Адижес, Нови Сад | Српски језик |
Tidd, J., Bessant, J. & Pavitt, K., | Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change | 2005 | 3rd Edition, John Wiley & Sons, Chichester | Енглески |
Жељко Текић и Јелена Бороцки | Менаџмент иновација и промена - електронска скрипта | 2011 | Факултет техничких наука у Новом Саду | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| Орчик Ања Стипендиста Мин.науке на докт.студијама | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |