Предмет: Технике рендеровања (17 - RG003)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ6
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 14.07.2017..


Предмети предуслови

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Дизајн текстуре и светладада

Предмети којима је предуслов предмет Технике рендеровања

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Основе инжењерске анимациједада
Дизајн 3Д простора и окружењадада
Савладавање тема које се односе на добијање квалитетне 2Д слике (рендера), полазећи од 3Д модела на који је постављена одговарајућа текстура. Креирање једноставних анимација коришћењем директне или инверзне кинематике.
Креирање рендера за различите 3Д моделе и различите текстуре, као и поставке светла и синтетичке камере. Израда рендера, који су естетски и у техничком смислу, високог квалитета. Креирање кратких филмова, као композиције више слика. Креирање анимације помоћу костију или без њих. Коришћење директне и инверзне кинематике.
Интерфејс за креирање анимације: Auto Key и Set Key модови. Брзина кретања у анимацији. Померање, брисање и копирање кључних фрејмова. Линковање објеката. Креирање Preview анимације. Едитор кривих (Curve editor), анимација линкованих објеката, анимација објекта по задатој путањи, анимација камере по задатој путањи. Rigging геометријски једноставних модела, попут Pixar-ове лампе. Rigging без костију. Rigging помоћу костију. Инверзна кинематика (Inverse Kinematik) и директна кинематика (Forward Kinematik). Анимација Pixar-ове лампе директном и инверзном кинематиком. Креирање анимације животиње која има једноставан механизам кретања, попут гусенице. На том примеру изучава се креирање костију, лејера, контролора, повезивање геометрије модела (меша) са костима (Skining), креирање Point хелпера. Креирање једноставних симулација: застава на ветру, цепање тканине, креирања деформисаног јастука и симулација лелујања лишћа на дрвету. Коришћење различитих софтвера за израду рендера: Mental ray, Renderman и VRay.
Облици извођења наставе су: предавања, практичан рад у лабораторији за анимацију, израда пројеката и консултације. На предавањима и вежбама се излаже садржај предмета и потенцира се активно учешће студената. Практични део студенти савладавају преко предметних пројеката.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Pharr, M., Jakob, W., Humphreys, G.Physically Based Rendering: From Theory to Implementation2016Morgan KaufmannЕнглески
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K.Advanced Global Illumination2006A K Peters/CRC Press, WellesleyЕнглески
Tony WhiteAnimation from pencils to Pixels2006ElsevierЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни пројекатдада30.00
Предметни пројекатдада30.00
Домаћи задатакдада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Присуство на рачунарским вежбамадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Васиљевић др Ивана
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Мишчевић Милан
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Бобић Александра
Асистент

Рачунарске вежбе