Програм се примењује од 14.07.2017..
Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет Технике рендеровања
Савладавање тема које се односе на добијање квалитетне 2Д слике (рендера), полазећи од 3Д модела на који је постављена одговарајућа текстура. Креирање једноставних анимација коришћењем директне или инверзне кинематике.
Креирање рендера за различите 3Д моделе и различите текстуре, као и поставке светла и синтетичке камере. Израда рендера, који су естетски и у техничком смислу, високог квалитета. Креирање кратких филмова, као композиције више слика. Креирање анимације помоћу костију или без њих. Коришћење директне и инверзне кинематике.
Интерфејс за креирање анимације: Auto Key и Set Key модови. Брзина кретања у анимацији. Померање, брисање и копирање кључних фрејмова. Линковање објеката. Креирање Preview анимације. Едитор кривих (Curve editor), анимација линкованих објеката, анимација објекта по задатој путањи, анимација камере по задатој путањи. Rigging геометријски једноставних модела, попут Pixar-ове лампе. Rigging без костију. Rigging помоћу костију. Инверзна кинематика (Inverse Kinematik) и директна кинематика (Forward Kinematik). Анимација Pixar-ове лампе директном и инверзном кинематиком. Креирање анимације животиње која има једноставан механизам кретања, попут гусенице. На том примеру изучава се креирање костију, лејера, контролора, повезивање геометрије модела (меша) са костима (Skining), креирање Point хелпера. Креирање једноставних симулација: застава на ветру, цепање тканине, креирања деформисаног јастука и симулација лелујања лишћа на дрвету. Коришћење различитих софтвера за израду рендера: Mental ray, Renderman и VRay.
Облици извођења наставе су: предавања, практичан рад у лабораторији за анимацију, израда пројеката и консултације. На предавањима и вежбама се излаже садржај предмета и потенцира се активно учешће студената. Практични део студенти савладавају преко предметних пројеката.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Pharr, M., Jakob, W., Humphreys, G. | Physically Based Rendering: From Theory to Implementation | 2016 | Morgan Kaufmann | Енглески |
Dutre, P., Bekaert, P., Bala, K. | Advanced Global Illumination | 2006 | A K Peters/CRC Press, Wellesley | Енглески |
Tony White | Animation from pencils to Pixels | 2006 | Elsevier | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |