Program se primenjuje od 30.09.2017..
Osposobljavanje studenata za efikasno i efektivno modedlovanje i specifikaciju softverskih sistema. Ovladavanje znanjima i veštinama neophodnim za analizu i specifikaciju softverskih zahteva. Ovladavanje osnovama model baziranog dizajna. Ovladavanje UML-specifikacijama.
Po okončanju predmeta studenti su osposobljeni za: analizu složenih sistema, specifikaciju zahteva prema sistemu i softveru i primenu UML-formalizama prilikom modelovanju statičkog i dinamičkog ponašanja sistema i softvera. U sklopu predmeta studenti ovladavaju raspoloživim, UML baziranim, komercijalnim alatima za modelovanje softvera i formalnu specifikaciju statičkog i dinamičkog ponašanja sistema i softvera i modelovanje arhitekture softvera.
Osnovni model softverskog sistema. Odnos specifikacije zahteva, specifikacije dizajna i implementacije softverskih sistema. Osnovi inženjerstva zahteva, proces, iskazivanje, analiza, specifikacija, verifikacija i validacija zahteva. Izrada formalnog dokumenta - specifikacija zahteva. Osnovi dizajna softvera, statičko i dinamičko modelovanje. Osnove UML, struktura, organizacija i meta-model. UML dijagrami: dijagram slučajeva korišćenja, dijagrami klasa, dijagrami objekata, dijagrami saradnje, dijagrami sekvence, dijagrami aktivnosti, dijagrami stanja. Napredno UML modelovanje: interfejsi, paketi i modelovanje fizičke arhitekture.Arhitektonski i dizajn šabloni i njihova primena u modelovanju arhitekture softverskih sistema.
U sklopu teorijskog dela nastavnog procesa, paralelno sa uvođenjem znanja i veština vezanih za specifikaciju i modelovanje sistema i softvera, studenti formiraju projektne timove od 3 do 5 članova i u timskom radu uvežbavaju usvojeno na projektu složenih događajima upravljanog programskog alata.
Projekat razmatra događajima upravljani sistem i njegovo modelovanje je prepušteno projektnim timovima.
U sklopu predavanja timovi saopštavaju izveštaje o progresu na projektu.U sklopu praktičnog dela kursa studenti brane svoja projektna rešenja.
Pored modela element primopredaje predstavlja prototip programskog proizvoda specificiranog u sklopu razvijenih modela.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Branko Perišić | Specifikacija i modeliranje softvera | 2014 | Elektronska verzija-PDF,PPT | Srpski jezik |
S.L.Pfleeger, J. M. Atlee | Softversko inženjerstvo Teorija i praksa, treće izdanje | 2006 | Prentica Hall, CET-Beograd | Srpski jezik |
L. A. Maciaszek | Requirements Analysis and System Design Developing Information Systems with UML | 2001 | Addisom Wesley | Engleski |
Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson | UML Vodič za korisnika | 2000 | CET , Beograd | Srpski jezik |
Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides | Gotova rešenja, Elementi objektno orijentisanog softvera | 2002 | CET Computer Equipment and Trade, Beograd | Srpski jezik |
Partha Kuchan | Software Architecture Design Patterns in Java | 2004 | CRC Press LLC - elektronsko izdanje | Engleski |
Hiroki Sayama | Introduction to the Modeling and Analysis of Complex Sys | 2015 | Open SUNY Textbooks, Milne Library - elektronsko izdanje | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Praćenje aktivnosti pri realizaciji projekata | da | da | 10.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 40.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 15.00 |
Praktični deo ispita - zadaci | ne | da | 35.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |