Програм се примењује од 06.11.2012..
Процеси и методологије уметности и њена достигнућима кроз историјске периоде у хронолошком редоследу. Студент стиче знања о имплементацији идеје у уметности, као и односу узајамност уметничког дела и времена у којем настаје. Преко уметничких дела појединих периода у историји студент добија ширу слику о појединим периодима историје и у исто време приближена му је слика о комплетном животу човека и његовом виђењу окружења у ком живи. Студент стиче знања о разлицитим аспектима људских аспирација у вези уметности. Означавају се утицаји које уметност добија и презентује од различитих социолошких, религиозних и историјских околности.
Предмет обучава студенте шта је уметност помоћу раздобља и стилова који чине овај појам. Студент сазнаје о непрестаним променљивостима циљева уметности кроз време и значају и заоставштини појединих периода уметности на наше време. Процеси и методологија развоја појединих уметничких периода у историји проучавају се кроз утврђене категорије деловања. Кроз архитектуру, скулптуру и сликарство студент стиче знања о дометима ствралачког процеса човека. Студент учи како да распозна поједине периоде уметности, њихове односе и охрабрују се да самосталним просуђивањем схвати уметникове намере.
Предмет дефинише најзначајније периоде у историји уметности и промене које су ти правци одредили. У оквиру предмета изучавају се преломне тачке у историји развоја уметности са нагласком на означавању појединих друштвених идеологија у предавањима која се тичу старих култура пре нове ере. Проучавају се уметничке категорије архитектуре, сликарства и вајарства у оквиру сваког наведеног уметничког периода. У оквиру предавања о уметности двадесетог века проучавање категорија уметничке инсталације и концепта. У оквиру предмета објашњавају се промене природе уметности које настају сваким следећим периодом у њеној историји. Предавања у оквиру предмета су : Уметност праисторије, Култура Египатске цивилизације, Култура Месопотамије, Уметност старе Грчке, Уметност римске империје, Уметност Византије, Средњевековна уметност:Романика, Средњевековна уметност:Готика, Српска средњевековна уметност, Уметност Ренесансе, Барок, Уметност Неокласицизма, Уметност Романтизма, Уметност Реализма, Уметност Импресионизма, Уметност Постимпресионизма, Уметност Сецесије, Уметност Авангарди (Дадаизам, Руски конструктивизам, Баухаус), Уметност између два светска рата, Уметност друге половине двадесетог века
Предавања се изводе у форми ПДФ презентације са бројним репродукцијама уметничких дела и видео прилозима. У предиспитне обавезе спадају два графичка рада која се раде на вежбама.На вежбама се студенти упознају са ликовним елементима и принципима компоновања кроз рад у програмима за обраду слике. Стечена знања о односима елемената унутар композиције, контрасту и јединству, боји, текстури, смеру и величини студенти користе у току израде графичких задатака за овај предмет, али и на другим предметима који се баве графичким обликовањем. Предмет Ликовна култура поставља основе за визуелну писменост и успешно бављење графичким обликовањем кроз принципе уметности.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Е.Х.Гомбрих | Сага о уметности-уметност и њена историја | 2005 | Лагуна | Српски језик |
Трифуновић, Л. | Slikarski pravci XX veka | 1981 | Просвета, београд | Српски језик |
Janson, H. W. | Историја уметности | 2016 | Беген комерц, Земун | Српски језик |
Горан Јуреша, Дуња Брановачки, Јелена Владушић | Ликовна култура | 2019 | | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Графички рад | да | да | 20.00 |
Графички рад | да | да | 20.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 20.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |