Predmet: Numerički algoritmi i numerički softver
(06 -
E231) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 30.09.2005.. Predmeti preduslovi
Ovladavanje osnovnim znanjima iz numeričke analize,ovladavanje metodoologijom primene numeričkih modela u inženjerskim disciplinama, ovladavanje korišćenjem odabranog standardnog numeričkog softverskog alata. Razumevanje osnovnih numeričkih metoda i sposobnost njihove primena u rešavanju jednostavnijih inženjerskih zadataka korišćenjem numeričkih softverskih alata. Uvod: Matematički modeli i numerički modeli; metodologija rešavanja inženjerskih problema primenom numeričkih modela; oblasti primene numeričkih modela u inženjerstvu. Osnovni numerički postupci: numeričko rešavanje sistema linearnih algebarskih jednačina(direktni i iterativni postupci); numeričko rešavanje nelinearnih jednačina i sistema; aproksimacija funkcija(interpolacija i najbolja aproksimacija); diferenciranje i integracija (formule maksimalne tačnosti, formule maksimalne moguće tačnosti); obične diferencijalne jednačine - početni uslov (jednokoračne i višekoračne formule, prediktor-korektor postupci), granični uslov (metoda pogađanja, kolokacione formule); transformacija funkcija (Furijeova transformacija, vejvlet transformacija); Numerički softverski alati: zahtevi i funkcije, arhitektura, načini korišćenja, raspoloživi alati. Odabrani numerički softverski alat: arhitektura i način korišćenja; prateći prgramski jezici i programiranje. Oblici izvođenja nastave su: Predavanja, računarske vežbe, izrada domaćih zadataka, i konsultacije.Na predavanjima se, korišćenjem potrebnih didaktičkih sredstava, izlažu sadržaji predmeta i stimuliše se aktivno učešće studenata postavljanjem pitanja. Praktični deo gradiva studenti savladavaju na računarskim vežbama kroz obavezne zadatke koje rešavaju uz pomoć asistenta ili samostalno i kroz samostalnu izradu obaveznih i neobaveznih domaćih zadataka. Student je obavezan da demonstrira samostalnost u rešavanju zadatka, odnosno da demonstrira razumevanje rešenja.
|