Предмет: Интерактивна инжењерска графика
(17 -
IA013) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2010.. Упознавање студената са принципима Интерактивне инжењерске графике и оспособљавање студената за самостални развој апликација. Да знања стечена из поља Интерактивне инжењерске графике и развоја апликација применом VTK и OpenGL библиотека, примењују у даљем процесу образовања, као и у будућем професионалном раду. Увод у интерактивну инжењерску графику. Упознавање са ВТК (VisulizationToolKit) објектно оријентисаном библиотеком за приказ 3Д графике. Основне класе за дефинисање сцене (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) применом ВТК библиотеке. Типови сетова података у ВТК библиотеци. Визуелизација скаларног поља на примеру терена. Визуелизација скаларног поља на примеру серије ЦТ снимака применом vtkContourFilter класе. Експорт генерисаних модела у СТЛ фајл формат. Учитавање ОБЈ и СТЛ модела применом ВТК библиотеке. Визуелизација векторског поља, применом класа vtkHedgeHog, vtkGlyph3D и vtkStreamTracer. Графици у ВТК библиотеци vtkChartXY класа. Преглед сила које делују на тело, гравитациона сила, сила вискозног трења, сила ветра, Магнусова сила и сила у опрузи. Нумеричка интеграција једначина кретања, експлицитна, имплицитна и полу-имплицитна. Ојлерова, РК2 и РК4 нумеричка интеграција. Детекција контакта између објеката. Контакт лопта-раван и лопта-лопта. Одређивање импулса код контакта ако се тело посматра као материјална тачка и као круто тело. Симулација ужета апроксимацијом са више елемената типа опруге. Хептички уређај ПХАНТоМ Омни. Увод у ГЛСЛ (OpenGL Shading Language). Принципи у вертеx, геометрy и фрагмент шејдерима. ВБО (Vertex Buffer Objects), ВАО (Vertex Array Objects), ЕБО (Element Buffer Objects). Прорачун осветљења на нивоу темена (Гоурауд), на нивоу фрагмента (Пхонг) и цартоон сенчење. ФБО (Frame Buffer Object) и његова примена код записа приказа у више текстура у једном пролазу. Принцип ГПГПУ (General Purpose GPU) за прорачун опште намене на графичкој картици. Нумеричка интеграција кретања великог броја честица применом текстура на графичкој картици и применом бафера. Предавања, рачунарске вежбе и консултације.
|