Предмет: Индустријски Маркетинг (12 - IM1015)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Усвајање основних знања о парадигмама, методама, техникама, стратегијама рада у оквиру маркетинг функције са акцентом на специфичности индустијског маркетинга и развијање способности креирања флексибилних начина реаговања на променљиве услове пословања.
Изградња инжењера са "осећајем" за тржиште и способношћу сагледавања савременог пословног окружења са аспекта маркетинг функције предузећа у свој његовој комплексности.
1. Појмовно одређење маркетинг функције; 2. Специфичности и разлике индустијског маркетинга и маркетинга финалне потрошње; 3. B2B маркетинг микс (4P vs 4C, 6P, 7P); 4. B2B промотивни микс, креирање промотивне поруке, 5М; 5. Анализе: PEST, SWOT и BCG матрица; 6. Животни циклус индустријских производа; 7. Индустијски маркетинг и конфликти; 8. Специфичности B2B конкуренције; 9. Стратегије производа у индустијском маркетингу, 10. Ansoff-ova matrica, 11. Strategija segmentacije, diferenciranja i pozicioniranja, 12. Marketing strategije životnog ciklusa industrijskih proizvoda; Trendovi razvoja industrijskog marketinga.
Настава се изводи путем предавања и аудиторних вежби. На предавањима се излажу теоретске основе и принципи маркетинга, предавања су додатно пропраћена карактеристичним студијама случаја. На аудиторним вежбама се детаљније разрађују теоријске поставке дефинисане на предавањима путем практичних примера у интеракцији са студентима.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Николић, С. ет ал.Индустријски маркетинг: парадигме, дилеме и перспективе (у припреми за штампу)2013Факултет техничких наука у Новом СадуСрпски језик
Morrris, MmH., Pitt, L,F., Honeycutt, Jr. E.D.Business-to-Business Marketing2001Sage Publications, LondonЕнглески
Webster, F. E.Industrial Marketing Strategy1991JohnWiley & Sons, New YorkЕнглески
Brassington, F., Pettitt, S.Principles of Marketing2006Financial Times ManagementЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Тестдада10.00
Тестдада10.00
Присуство на вежбамадада5.00
Колоквијумдане10.00
Присуство на предавањимадада5.00
Усмени део испитанеда70.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Николић др Славка
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Ћелић др Ђорђе
Ванредни професор

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Аудиторне вежбе