Predmet: Sistemi upravljanja poslovnim procesima
(17 -
IM2107) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Osnovni cilj predmeta je da studenti ovladaju konceptom integrisanog poslovanja i proizvodnje, da razumeju ulogu informacionih sistema u organizaciji i menadžmentu poslovnog sistema, da steknu osnove u poznavanju SAP sistema preduzeća (ERP,SCM,CRM,PLM) i steknu sposobnost da aktivno učestvuju u primeni datih sistema u rešavanju problema organizacije, vođenja i upravljanja poslovno-proizvodnim procesima preduzeća. Studenti će biti osposobljeni da potpuno razumeju značaj i ulogu informacionih sistema u poslovnim sistemima, da, na osnovu stečenog znanja o razvijenim SAP sistemima i njihovoj primeni u različitim vrstama poslovnih sistema, da oblikuju zahteve za poboljšanje i unapređenje informacionih sistema u realnim poslovnim sistemima u područjima upravljanja preduzećem, marketinga, razvoja, projektovanja, proizvodnje, logistike, finansijskih tokova i upravljanja ljudskim resursima. Uvodna razmatranja. Organizacija, menadžment i informacioni sistemi. Modeli poslovnih procesa. Poslovni informacioni sistemi. Informacione tehnologije. Podaci i infrastruktura informacionih tehnologija. SAP sistemi preduzeća. SAP sistemi za planiranje resursa preduzeća (ERP), SAP sistemi za upravljanje odnosima sa kupcima, SAP sistemi za upravljanje odnosima sa dobavljačima, SAP Informacioni sistemi za upravljanje životnim ciklusom proizvoda. Informacioni sistemi u donošenju odluka i strategija. Implementacija menadžment informacionih sistema. SAP aplikacije. Teamcentar aplikacije. Integracija ERP sistema sa softverskim aplikacijama za potpuno automatizovano izvođenje poslovnih aktivnosti. Uticaj informacionih sistema na poslovni sistem, korisnike i okolinu. Za ostvarenje postavljenih ciljeva obrazovanja u nastavnom procesu se koristi kombinacija predavanja, i laboratorijskih vežbi i studije slučaja podržane instalisanim menadžment informacionim sistemima (SAP, Siemens Teamcentar). Studije slučaja se koriste da postave praktičnu osnovu i pokažu studentima kako su različiti menadžment informacioni sistemi međusobno povezuju i primenjuju u stvarnim životnim situacijama.
|