Program se primenjuje od 01.10.2004..
Predmet je koncipiran u okviru savremenog diskursa grafičkog dizajna, što podrazumeva da pored vizuelnog i praktičnog oblikovanja forme, istražuje i njene mogućnosti u okviru konteksta. S toga je, kao krajnji cilj projektovano, da nakon položenog ispita iz ovog predmeta student bude sposoban da implementira prikupljeno znanje iz različitih disciplina, te da uz korišćenje adekvatnih simbola i sadržaja, i smeštanjem istih u odgovarajući kontekst, obezbedi pristupačnu i efikasnu komunikaciju prema primaocu tj. krajnjem korisniku.
U programu edukacije grafičkog dizajnera uključeni su relevantni aspekti iz različitih disciplina, budući da elemenat kontekstualnosti u savremenom shvatanju grafičkog dizajna, uključuje aspekte disciplina: semiotike, sociologije, politike, ponajviše primenjene psihologije. Uočavanjem i razvijanjem veza između grafičkog dizajna i šireg konteksta humanističkih—društvenih nauka, studenti imaju priliku da iskuse stvaran potencijal polja delovanja i stečena znanja nadalje kvalitetno iskoriste u struci, samostalnom radu i daljem obrazovanju.
Predmet GRAFIČKI DIZAJN sadrži teorijski i praktičan deo. Predavanja u okviru teorijskog dela predmeta obuhvataju sledeće tematske celine: • Grafički dizajn pojam i predmet/savremeni diskurs • Grafički dizajn kao komunikacija i proces • Propaganda/Metode i tehnike propagande • Propagandni plakat • Izbor efikasne propagandne teme • Nagoni i apeli u oglašavanju • Izražajna sredstva grafičkog dizajna • Istorijat plakata • Registri i nivoi reklamnih kodova/ verbalni registar poruke • Registri i nivoi reklamnih kodova/ vizuelni registar poruke • Dizajn magazina i revija • Istorijat dizajna editorijala/modernizam, postmodernizam, dekonstruktivizam U okviru praktičnog dela predmeta, kroz vežbe i grafičke radove obuhvaćene su sledeće tematske celine: • Dizajn propagandnog plakata • Dizajnrevijalnog oglasa • Komercijalna fotografija • Fotografisanje proizvoda • Dizajn direktnih sredstava ekonomske propagande/ letak • Dizajn naslovne strane magazina • Dizajn i prelom magazina i revija
Predavanja; računarske (C) vežbe. Konsultacije.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Miodrag Nedeljković | Marketinški priručnik | 2001 | D.O.O. "Dnevnik - Novine i časopisi" | Srpski jezik |
Fruht, M. Rakić M., Rakić I. | Grafički dizajn kreacija za tržište | 2004 | Zavod za izdavanje udžbenika i nastavnih sredstava, Beograd | Srpski jezik |
Nedeljković, S; Nedeljković, M; | Grafičko oblikovanje i pismo | 2006 | Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd | Srpski jezik |
Hembree, R. | Kompletan grafički dizajn | 2008 | Don vas Beograd | Srpski jezik |
Messaris, P. | Visual Persuasion | 1997 | Sage Publications, Inc. | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Grafički rad | da | da | 20.00 |
Grafički rad | da | da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 30.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| Jureša dr Goran Redovni profesor iz polja umetnosti | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |