Program se primenjuje od 01.11.2012..
3D realni prikazi su danas najprimenjeniji oblik vizualizacije. Pre svega zbog svog prostornog i fotorealističnog prikaza, ovakav način vizualizacije je postao vodeći u ovoj sferi. Cilj predmeta je da omogući studentima ovladavanje znanjem u kreiranju najrazličitijih prostornih sistema i njihova animacija u realnom vremenu uz kvalitetan render. 3D realni prikazi omogućava kako realan prikaz mašina, arhitekture, prostora, tako i mogućnost prikaza podsistema, unutrašnjih prostorija i principa funkcionisanja različitih sistema. Pored modelovanja i najkompleksnijih modela, moguće je koristiti i primenjivati različite teksture koje doprinose realnom izgledu scene, a pored toga moguće je primenjivati fizički precizno osvetljenje koje je uz dobro podešen render najzaslužnije za fotorealizam. Osim industrijske primene, prostorni dizajn je umnogome doprineo razvoju različitih vidova virtualne umetnosti i omogućio dizajnerima nepregledne mogućnosti ekspresije kreativnosti.
Stečena znanja iz ove oblasti se koriste u struci, samostalnom radu, daljem obrazovanju i primenljiva su na različite grane industrije.
Osnovni pojmovi prostornog dizajna,
Istorijski razvoj skulpture, mesopotamija, egipatska umetnost, antička grčka, Fidija, Lizip, Miron, Praksitel, antički period sa karakteristikama; proporcije, kontrapost, zlatni presek, renesansna skulptura, skulptura u baroku i klasicizmu, skulptura u 20. veku , savremena skulptura.
Prostorna grafika i umetnost,
Osnovni geometrijski oblici u prostoru,
Oblikovanje i modifikacija oblika,
Pozicioniranje objekata u trodimenzionalnom prostoru,
Osvetljavanje prostora,
Definisanje površinskih osobina trodimenzionalnih objekata,
Snimanje prostornih scena,
Animacija kretanja i promene oblika objekata u prostoru,
Izlazni formati, namena i primena,
Postprodukcija izlaznih formata,
Upotreba prostornih generisanih elemenata u dizajnu,
Upotreba prostorne grafike u svrhe promocije i oglašavanja.
Predavanja; računarske (C) vežbe. Konsultacije.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Oliver Grau | Virtuelna umetnost | 2008 | Massachusetts Institute of Techology | Srpski jezik |
Nemanja Brkić | Tehnologija slikarstva i vajarstva i ikonografije | 1991 | Univerzitet u Beogradu | Srpski jezik |
Eliot Goldfinger | Human anatomy for artists | 1991 | University Prese | Engleski |
Group of writers | 3D total, digital art masters | 2009 | Focal press | Srpski jezik |
Connell E. | 3D for Graphic Designers | 2011 | Sybex | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Grafički rad | da | da | 20.00 |
Grafički rad | da | da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 30.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| Jureša dr Goran Redovni profesor iz polja umetnosti | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |