Програм се примењује од 01.10.2010..
Предмети предуслови
Стицање основних знања из компјутерске визије, 2Д пројективне геометрије слика, калибрације камера и 3Д реконструкције у више камерном систему, и 3Д визуализације.
Упознавање са основама компјутерске визије и 3Д реконструкције на бази више 2Д слика/видеа. Стицање знања из 2Д пројективне геометрије слика, геометријских трансформација слика и видеа. Генерисање мозаика слика за више улазних слика. Упознавање са методама детекције специјалних одлика слика и њихово упаривање (енг. матцхинг) ради регистрације објеката, калибрације камера и 3Д реконструкције. Упознавање са методама аутоматског генерисања 3Д модела и његовог приказа, на основу 3Д облака тацака и текстура из слика.
Геометријске трансформације слика и видеа. 2Д пројективна геометрија и њена примена на слику. Детекција специјалних одлика слике и видеа. Упаривање специјалних одлика слика из више камера и одредјивање геометријске трансформације на основу тога. Генерисање панораме/мозаика на основу више слика. Калибрација једне камере и стерео калибрација више камерног система. Епиполарна геометрија. 3Д реконструкција на основу више слика унутар више-камерног система. Генерисање мреже полигона на основу реконструисаног 3Д облака података. Сенчење, осветљење и рендеровање 3Д модела.
Облици изводјења наставе су: предавања, рачунарске вежбе, израда пројектних задатака и консултације. На предавањима се излазу садржаји предмета и стимулише се активно учешће студената. Практични део студенти савладавају радом на рачунару. Рачунарске вежбе се раде у Ц/Ц++ програмском језику уз коришћење помоћних OpenCV, PCL i OpenGL библиотека за компјутерску визију и графику. На рачунарским вежбама се такодје ради са видео камерама и преко специјално направљених програма се ради видео аквизиција са више камера.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Владимир Злоколица | Напредне приказне технологије - Скрипта | 2010 | Факултет Техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Richard Hartley, Andrew Zisserman | Multiple View Geometry in Computer Vision | 2004 | Cambridge University Press | Енглески |
Szeliski, R. | Computer vision: algorithms and applications | 2011 | Springer, London | Енглески |
Edward Angel, Dave Shreiner | Interactive Computer Graphics - A top down approach with shader-based OpenGL | 2011 | Addison-Wesley | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 25.00 |
Предметни пројекат | да | да | 35.00 |
Присуство на предавањима | да | не | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 10.00 |
Теоријски део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |