Програм се примењује од 21.11.2012..
Предмети предуслови
Разумевање модела и концепата савремених паралелних рачунарских архитектура и система. Овладавање техникама и методама њиховог ефикасног програмирања. Усвајање основних знања о могућностима примене паралелног рачунарства у пракси информационог инжењеринга.
Студенти стичу основна знања о архитектури и програмском моделу паралелних рачунарских система и језицима који се користе за њихово програмирање. Стечена знања користе се у пракси и напредним предметима на вишим годинама основних студија и на мастер студијама.
Увод. Анализа ефикасности паралелних алгоритама. Пројектовање паралелних алгоритама. Паралелне рачунарске архитектуре и системи. Шаблони паралелног програмирања (проналажење паралелизма, атруктура алгоритма, помоћне структуре, комуникациони шаблони). Модели паралелног програмирања (MPI, OpenMP, Intel TBB, CUDA, OpenCL, OpenACC). Алати за паралелно програмирање. Примене паралелизама у информационом инжењерингу и научним израчунавањима.
Настава се изводи у облику предавања, аудиторних и рачунарских вежби (у рачунарској лабораторији) и консултација. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе. Услов за добијање потписа и излазак на завршни испит представља извршење свих предиспитних обавеза, у минималном обиму од 30 поена.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Pacheco, P. | An Introduction to Parallel Programming | 2011 | Morgan Kaufmann | Енглески |
Cheng, J., Grossman, M., McKercher, T. | Professional CUDA C Programming | 2014 | Wrox Press | Енглески |
М. Поповић | Паралелно програмирање | 2012 | Скрипта | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 20.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |