Predmet: Proširena i virtuelna realnost (17 - RG015)


Osnovne informacije

KategorijaStručno-aplikativni
Naučna oblastRačunarska grafika
MultidisciplinarnaDa
ESPB5
Matične organizacione jedinice predmeta

Trenutno nema podataka o matičnim organizacionim jedinicama predmeta!
Program predmeta

Program se primenjuje od 17.07.2017..

Osposobljavanje studenata za izradu interaktivnih vizualizacija i korisničkih intuitivnih interfejsa za razne tipove proširene (AR) i virtualne (VR) realnosti.
Da stečena znanja primenjuju na konkretnim zadacima i problemima u budućem profesionalnom radu.
Uvod i definisanjeosnovnih pojmova interaktivnih sistema vizualizacije. Teorija i primena interaktivnih vizualizacija virtuelna realnost (VR), proširena realnost (AR) i miksovana realnost. Primena tehnologija VR za organizaciju, definisanje i funkcionisanje scene za interakciju unutar 3D prostora. Tehnološki postupak primene proširene realnosti metodom markera i metodom pozicioniranja pomoću GPS sistema i žiroskopa. Simultana lokalizacija i mapiranje (SLAM) metode u aplikacima sa proširenom realnošću. Izrada korisničkog interfejsa za navigaciju i upravljanje interaktivnim 3D modelom. Priprema specijalnih efekata u VR-u i AR-u. Rad na kreiranj 3D ambijenata sa softverskim alatima koji rade u realnom vremenu (realtime). Alati za izradu interaktivnih vizualizacija: Unity 3D, Unreal Engine, TurnTool, Adobe Premier.
Predavanja u učionici i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. U toku semestra studenti rade na 2 zadatka: izradi scene za VR i AR sa korisničkim interfejsom i specijalnim efektima. Zadaci se ocenjuju i ocene pripadaju predispitnim bodovima. Studenti izlaze na usmeni deo ispita i brane rad, koristeći HMD set i mobilne aplikacije. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi, izradi zadataka i usmene odbrane rada.
AutoriNazivGodinaIzdavačJezik
Aukstakalnis, S.Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR2017Addison-Wesley ProfessionalEngleski
S. LaValleVirtual reality2017Cambridge University PressEngleski
J. LinowesUNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS2015Packet PublishingEngleski
T. ShannonUnreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings2017Addison-WesleyEngleski
Francis GlebasDirecting the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition2008Focal PressEngleski
David Harland RousseauStoryboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media)2013Watson-GuptillEngleski
Ron BrinkmannThe Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition2008Morgan KaufmannEngleski
Peter RubinFuture Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life2018HarperOneEngleski
Dele AtandaThe Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1)2013CreateSpace Independent Publishing PlatformEngleski
Eric LengyelFoundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics2016Terathon Software LLCEngleski
Jason GregoryGame Engine Architecture, Third Edition2018A K Peters/CRC PressEngleski
Jesse SchellThe Art of Game Design: A Book of Lenses2014A K Peters/CRC PressEngleski
Christine Lion-BaileyReality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality2020Dave Burgess ConsultingEngleski
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al.Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing2019O'Reilly MediaEngleski
John L. SteadmanAliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson2020Zero BooksEngleski
John BucherStorytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives2017RoutledgeEngleski
Jonathan Linowes and Krystian BabilinskiAugmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia2017Jonathan Linowes and Krystian BabilinskiEngleski
Predmetna aktivnostPredispitnaObaveznaBroj poena
Složeni oblici vežbidada70.00
Teorijski deo ispitaneda30.00
Ime i prezimeVid nastave
Nedostaje slika

Obradović dr Ratko
Redovni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Jovanović dr Marko
Vanredni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Krstanović dr Lidija
Vanredni profesor

Predavanja
Nedostaje slika

Obradović Miloš
Asistent

Računarske vežbe
Nedostaje slika

Jovanović dr Marko
Vanredni profesor

Računarske vežbe
Nedostaje slika

Kuzmanović dr Nenad
Docent iz polja umetnosti

Računarske vežbe
Nedostaje slika

Đurić Isidora
Docent

Računarske vežbe