Program se primenjuje od 17.07.2017..
Osposobljavanje studenata za izradu interaktivnih vizualizacija i korisničkih intuitivnih interfejsa za razne tipove proširene (AR) i virtualne (VR) realnosti.
Da stečena znanja primenjuju na konkretnim zadacima i problemima u budućem profesionalnom radu.
Uvod i definisanjeosnovnih pojmova interaktivnih sistema vizualizacije. Teorija i primena interaktivnih vizualizacija virtuelna realnost (VR), proširena realnost (AR) i miksovana realnost. Primena tehnologija VR za organizaciju, definisanje i funkcionisanje scene za interakciju unutar 3D prostora. Tehnološki postupak primene proširene realnosti metodom markera i metodom pozicioniranja pomoću GPS sistema i žiroskopa. Simultana lokalizacija i mapiranje (SLAM) metode u aplikacima sa proširenom realnošću. Izrada korisničkog interfejsa za navigaciju i upravljanje interaktivnim 3D modelom. Priprema specijalnih efekata u VR-u i AR-u. Rad na kreiranj 3D ambijenata sa softverskim alatima koji rade u realnom vremenu (realtime). Alati za izradu interaktivnih vizualizacija: Unity 3D, Unreal Engine, TurnTool, Adobe Premier.
Predavanja u učionici i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. U toku semestra studenti rade na 2 zadatka: izradi scene za VR i AR sa korisničkim interfejsom i specijalnim efektima. Zadaci se ocenjuju i ocene pripadaju predispitnim bodovima. Studenti izlaze na usmeni deo ispita i brane rad, koristeći HMD set i mobilne aplikacije. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi, izradi zadataka i usmene odbrane rada.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Aukstakalnis, S. | Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR | 2017 | Addison-Wesley Professional | Engleski |
S. LaValle | Virtual reality | 2017 | Cambridge University Press | Engleski |
J. Linowes | UNITY VIRTUAL REALITY PROJECTS | 2015 | Packet Publishing | Engleski |
T. Shannon | Unreal engine 4 for design visualisation: developing stunning interactive visualisations, animations and renderings | 2017 | Addison-Wesley | Engleski |
Francis Glebas | Directing the Story: Professional Storytelling and Storyboarding Techniques for Live Action and Animation 1st Edition | 2008 | Focal Press | Engleski |
David Harland Rousseau | Storyboarding Essentials: SCAD Creative Essentials (How to Translate Your Story to the Screen for Film, TV, and Other Media) | 2013 | Watson-Guptill | Engleski |
Ron Brinkmann | The Art and Science of Digital Compositing: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) 2nd Edition | 2008 | Morgan Kaufmann | Engleski |
Peter Rubin | Future Presence: How Virtual Reality Is Changing Human Connection, Intimacy, and the Limits of Ordinary Life | 2018 | HarperOne | Engleski |
Dele Atanda | The Digitterian Tsunami: Web 3.0 and the Rise of the NEO Citizen (The 21 Pricnciples Driving The Evolution of The Internet) (Volume 1) | 2013 | CreateSpace Independent Publishing Platform | Engleski |
Eric Lengyel | Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics | 2016 | Terathon Software LLC | Engleski |
Jason Gregory | Game Engine Architecture, Third Edition | 2018 | A K Peters/CRC Press | Engleski |
Jesse Schell | The Art of Game Design: A Book of Lenses | 2014 | A K Peters/CRC Press | Engleski |
Christine Lion-Bailey | Reality Bytes: Innovative Learning Using Augmented and Virtual Reality | 2020 | Dave Burgess Consulting | Engleski |
Erin Pangilinan , Steve Lukas, et al. | Creating Augmented and Virtual Realities: Theory and Practice for Next-Generation Spatial Computing | 2019 | O'Reilly Media | Engleski |
John L. Steadman | Aliens, Robots & Virtual Reality Idols in the Science Fiction of H. P. Lovecraft, Isaac Asimov and William Gibson | 2020 | Zero Books | Engleski |
John Bucher | Storytelling for Virtual Reality: Methods and Principles for Crafting Immersive Narratives | 2017 | Routledge | Engleski |
Jonathan Linowes and Krystian Babilinski | Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia | 2017 | Jonathan Linowes and Krystian Babilinski | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Složeni oblici vežbi | da | da | 70.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 30.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |