Програм се примењује од 01.10.2003..
Циљ предмета је усмерен на упознавање студената са савременим приступима управљању људским ресурсима и промењеном улогом појединца у условима стварања учећих организација и економије знања. Људски капитал чини основу успешности организација, посебно у условима сталних и непредвидивих промена. Значај сагледавања потенцијала појединаца, способности, особина личности, мотивације и посебно знања, представља основу за управљање људским ресурсима и развој запослених, а тиме и развој организације. Такође, циљ је и упознавање са основним персоналним предусловима за стварање пожељног организационог понашања и усклађивања циљева организације са циљевима запослених.
Формирање знања и ставова којима би се створили предуслови за стварање корисних знања употребљивих у реалности. Управљање људским ресурсима се у нашим организацијама препознаје као најслабији сегмент управљања, а сегмент који има највеће потенцијале. Практична знања и вештине усвојене на предмету представљају основу за стварање концепта управљања и развоја људских ресурса у економији знања.
Планирање људских ресурса; Регрутовање и селекција; Социјализација и развој запослених; Мотивисање и процена успешности; Предупређење конфликата; Стварање тимског учинка; Превазилажење стреса на послу; Основни концепт економије знања и карактеристике радника знања; Методе и технике за креирање мотивационих стратегија у економији знања.
Настава се изводи интерактивно, уз активно учешће студената у процесу наставе. Број вежби, студија случајева, практичних задатака је повећан, са циљем да се теоријски приступи практично приближе студентима и омогући лакше усвајање.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Tissen, R., Andriessen, D., Lekanne, F. | Value-Based Knowledge Management | 1998 | Adison Wesley Longman, Amstredam | Енглески |
Rene Tissen J., Daniel Andriessen, Frank R.E., Lekanne Deprez | The Knowledge Divident - creating high performance companies through value-based management | 2000 | Pearson Education | Енглески |
Lekanne Deprez, Frank R.E., Rene J. Tissen | Zero Space. Moving Beyond Organizational limits | 2002 | Pearson Education | Енглески |
Noe, R.A., Hollenbeck, J.R., Gerhart, B., Wright, P.M. | Human Resource Management | 2006 | McGraw-Hill/Irvin, New York | Енглески |
Грубић-Нешић, Л. | Развој људских ресурса | 2014 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
CASCIO, Wayne F. | Managing Human Resources | 1986 | London: McGraw Hill | Енглески |
LIKERT, Rensis | The Human Organization | 1967 | New York: McGraw Hill | Енглески |
MASLOW, Abraham H. | New knowledge in human values | 1970 | Chicago: Henry Regnery Company | Енглески |
ARASTEH, Reza A. | Creativity in human development | 1976 | New York: Schenkman Publ., Co. | Енглески |
FRENCH, Wendell L. | Understanding Human Behavior in Organizations | 1985 | New York: Harper & Row | Енглески |
MCCORMICK, Ernest J. | Human factord in engineering and design | 1976 | New York: McGraw-Hill Book | Енглески |
SIKULA, Andrew | Personnel administration and human resources management | 1976 | Santa Barbara: John Wiley&Sons | Енглески |
LIKER, Jeffrey K. | Toyota culture | 2008 | New York: McGraw-Hill | Енглески |
ГЛУХОВ, В. В. | Економија знања | 2011 | Нови Сад: Висока пословна школа струковних студија | Српски језик |
BADARACCO, Joseph L. | The knowledge link | 1991 | Boston, Mass.: Harvard Business School Press | Енглески |
МИЛАЧИЋ, Владимир Р. | Индустрија знања | 2006 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
МИЛАЧИЋ, Владимир Р. | Политичка економија индустрије знања | 2010 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Теоријски део испита | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |