Програм се примењује од 01.10.2010..
Предмети предуслови
Предмети којима је предуслов предмет Основе инжењерске анимације
Савладавање тема које се односе на креирање једноставних анимација крутих тела или животина које имају релативно једноставну геометрију и скелет.
Креирање геометрије крутог тела и једноставне животиње, постављање одговарајућег риггинг-а, израда скиннинг-а и креирање кључних поза карактера. Креирање анимације.
Креирање геометрије (меша) карактера. Креирање rigging-а карактера. Креирање костију, као и контрола ових костију, подешавање параметара помоћу којих се спречава неприродан покрет. Постављане костију и креирање IK (Inverse Kinematik) и FK (Forward Kinematik) ланаца. Коришћење едитора кривих за бољу контролу кретања. Контрола увртања руке, торза или врата. Креирање костију главе, очију и капака, обрва, усана и њихових контрола. Креирање Skinning-а (Enveloping-а), односно повезивање геометрије (меша) карактера са постављеним риггинг-ом карактера. Постављање карактера у кључне позе. Коришћење различитих техника, односно скин модифајера (Weight tool и Parameters Rollout) ради корекције меша карактера.
Предавања и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације. Рачунарске вежбе су базиране на коришћењу софтвера 3D Studio MAX, After Effects и Premiere. Током семестра организују се колоквијуми након апсолвираних заокружених тематских целина. Током целог семестра ради се на изради компјутерске анимације, сваки студент радиће своју личну анимацију а и група са вежби формираће заједничку анимацију. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби и успеха на испитним обавезама и завршног испита.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Watt, A. | 3D Computer Graphics | 2000 | Addison-Wesley, New York | Енглески |
Rick Parent | Computer Animation Algorithms & Techniques | 2008 | Elsevier | Енглески |
Watt, A., Policarpo, F. | 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology | 2001 | Addison-Wesley, New York | Енглески |
Angel, E. | Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL | 2003 | Addison-Wesley | Енглески |
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland | Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 | 2009 | Wiley Publishing | Енглески |
Boaz Livny | Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering | 2008 | Wiley Publishing | Енглески |
Pete Draper | Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in | 2009 | Autodesk | Енглески |
Banchoff, T., Lovett, S. | Differential Geometry of Curves and Surfaces | 2016 | CRC Press, Boca Raton | Енглески |
Hooks, E. | Acting for Animators | 2017 | Routledge | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |